آفتاب

عضو کمیسیون اقتصادی: 4.2 میلیارد دلار مبلغ قابل توجهی برای اقتصاد ایران نیست

عضو کمیسیون اقتصادی: 4.2 میلیارد دلار مبلغ قابل توجهی برای اقتصاد ایران نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است:با آزاد سازی صنایع پتروشیمی ،مبالغ بازگشتی به اقتصاد کشور بیش از پول بلوکه شده ای است که به ایران می رسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رادیو گفت وگو، محمد حسن نژاد عضو کمسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با برنامه بدون خط خوردگی پیرامون تاثیرات توافق نامه ژنو در حوزه اقتصاد سخن گفت و در خصوص آزاد سازی مبالغ بلوکه شده بعد از توافق ژنو ، گفت : ۴/۲ میلیارد دلار مبلغ قابل توجهی برای اقتصاد ایران نمی باشد ولی در توافق ژنو اکثرا روی دریافت آن مبالغ کوچک تمرکز می کنند.

وی ادامه داد:در صورتی که آثار اقتصادی آن مبالغ زیاد نیست و زمانی که پوشش بیمه ای نفت کش ها را آزاد کنند نیازی نیست برای انتقال نفت هزینه های بالایی را صرف کنیم و یا در آزاد سازی صنایع پتروشیمی ، مبالغ بازگشتی به کشور خیلی بیشتر از این ۴/۲ میلیارد دلارها است و اگر قرار باشد تحریم جدید وضع نشود می تواند آیند و چشم انداز اقتصادی کشور را مشخص کند .
وی افزود : تحریم و سوء مدیریت تاثیرگذار در مشکلات اخیر اقتصادی کشور بودند . باید به دنبال رشد اقتصادی باشیم و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است که منجر به این رشد اقتصادی می شود . باید از این فرصت بدست آمده استفاده کرد و سرمایه گذاری هایی را در کشور انجام دهیم .
همچنین حسن بهشتی پور در برنامه گفت و گوی روز پیرامون توافق جدید ایران با ۱+۵ در خصوص زمان اجرایی شدن توافقات ژنو ، گفت:واقعیت این است غرب به این علت دارایی های بلوکه شده ما را در ۹ ماه به طور قسطی می دهد که اورانیوم بیست درصد غنی شده ای که ما داریم نمی شود در طول یک مدت کوتاه آن را به بیست درصد غنی کرد و به همین خاطر دارایی های ما را در هشت مرحله می دهند .
وی ادامه داد: ما به هر دلیلی موفق شدیم که گام اساسی در این زمینه برداریم و می توانیم شاهد این باشیم که غربی ها نیز گام درستی بردارند.
بهشتی پور با بیان اینکه اگر غربی ها گام های درستی برداشتند در جهت منافع ملی ایران است و اگر هم انجام ندادند حجت برمردم ایران و جهان تمام می شود، افزود:ما در هر صورت برنده این بازی هستیم اگر توافقات به نتیجه برسد در جهت منافع ملی ایران است و اگر هم نرسد ما به مردم دنیا و ایران ثابت کرده ایم که هر آنچه که لازم بود انجام داده ایم و این ها یک دستاورد است .

219212 

کد N66944

وبگردی