آفتاب
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

انتقاد به تیم مذاکره کننده هسته ای نقطه قوتی برای آن است

انتقاد به تیم مذاکره کننده هسته ای نقطه قوتی برای آن است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دیدگاه های مخالف برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه مذاکرات هسته ای ایران می تواند نقطه قوتی برای تیم مذاکره کننده باشد.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که برخی نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در مسیر مذاکرات، ایراداتی گرفته اند، خاطر نشان کرد: فضای کلی مجلس، حمایت از دستگاه دیپلماسی است هر چند ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد که نمایندگان قطعا متذکر خواهند شد.

وی گفت: مجلس سنای آمریکا نیز برخی اوقات مخالفت های خود را نسبت به دولت در بحث مذاکرات ابراز می دارند که این امر در بعد دیپلماسی کمک بزرگی به تیم مذاکره کننده غرب می کند.

وی گفت: طبیعی است که در مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده ما و دستگاه دیپلماسی رضایت ندارند و معتقدند باید برنامه های هسته ای بهتر از قبل صورت بگیرد و نباید این موضوع را به دیدگاه منفی نگاه کنیم؛ به هرحال ایراداتی که وارد می شود قطعا موجب قوت تیم مذاکره کننده خواهد بود.

حجت الاسلام عبادی روند مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: قطعا در گام های بعدی به پیشرفت های خوبی دست خواهیم یافت به طوری که منابع مردم به نحو احسن تأمین شود.

وی گفت: طبیعی است در مذاکرات، جمهوری اسلامی صد درصد نمی تواند به تمام نظرات و خواسته های خود دست یابد.

عبادی گفت: اما خوشبختانه تاکنون روند پیشرونده ای در مذاکرات داشته ایم به طوری که برخی امتیازات را از طرف های مقابل گرفته ایم و امید است با چانه زنی دستگاه دیپلماسی و با مشورت کارشناسان و نخبگان تحت امر مقام معظم رهبری به نتایج مطلوب تری دست یابیم.

اجتمام**م.د ** 1418
کد N66802

وبگردی