آفتاب

مولاوردی:ایران برای گسترش همکاری های بیشتر با قرقیزستان در حوزه زنان آمادگی دارد

مولاوردی:ایران برای گسترش همکاری های بیشتر با قرقیزستان در حوزه زنان آمادگی دارد

تهران - ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور خانواده و زنان در دیداررییس کنگره زنان قرقیزستان با وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها در حوزه زنان و خانواده خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، شهیندخت مولاوردی در این دیدار که بعدازظهر امروز - شنبه - انجام شد، همکاری میان امور خانواده و زنان دو کشور ایران و قرقیزستان را مهم خواند و افزود: اشتراکات فرهنگی بین ایران و قرقیزستان فراوان است.

وی گفت: ظرفیت و امکانات زیادی برای توسعه همکاری ها بویژه در حوزه های علمی، فرهنگی و دانشگاهی وجود دارد که باید از آن در جهت تعمیق روابط دوجانبه استفاده کرد.

معاون رییس جمهوری در امور خانواده و زنان، ترویج زبان فارسی، تأسیس اتاق های ایران شناسی و ایجاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه قرقیزستان را در تقویت همکاری های دو کشور مهم ارزیابی کرد.

مولاوری افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است روابط دوجانبه خود را در سطح منطقه و به ویژه با قرقیزستان در حوزه های مختلف، گسترش دهد.

وی به تصویب طرح پیشنهادی رییس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراطی گری اشاره و اظهار امیدواری کرد این ایده با همت همه کشورهای منطقه و جهان محقق شود و شاهد جهانی سرشار از صلح و ثبات و عاری از خشونت باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور خانواده و زنان همچنین پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسایل مربوط به زنان و حوزه آموزش و بهداشت را مثبت ارزیابی کرد و توسعه مشارکت آنان در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی را نیازمند تبادل تجارب میان دو کشور دانست.

رییس کنگره زنان قرقیزستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در کشورمان از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء هر چه بیشتر حضور زنان در جامعه تقدیر و تشکر کرد.

ضمیرا آقبا قیشوا همچنین آمادگی کنگره زنان قرقیزستان را برای همکاری با سازمان های مرتبط در جمهوری اسلامی ایران در انجام و اجراء برنامه های مربوط به حوزه زنان و خانواده اعلام کرد.

سیام**1058 ** 1418
کد N66801

وبگردی