آفتاب
به دنبال افشای فساد مالی؛

اتحادیه اروپا احتمالا مذاکرات الحاق ترکیه را متوقف می‌کند

اتحادیه اروپا احتمالا مذاکرات الحاق ترکیه را متوقف می‌کند

کمیسیونر توسعه و سیاست‌های اروپایی اتحادیه اروپا هشدار داده که این اتحادیه احتمالا مذاکرات با ترکیه را برای الحاق این کشور به اتحادیه مذکور متوقف کند، اما اتحادیه اروپا خواهان انجام این کار نیست؛ چرا که اگر این مذاکرات لغو شود، برای اجرای مجدد آن با روند مشکلی رو به رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، استفن فول، کمیسیونر توسعه و سیاست‌های اروپایی اتحادیه اروپا در جریان دیدار با اعضای دوستان ترکیه در پارلمان اروپا هشدار داد که احتمال توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا وجود دارد.

دوستان ترکیه یک گروه غیررسمی تشکیل شده توسط اعضای پارلمان اروپا با توجه به منافع مرتبط با روند مذاکرات میان اتحادیه اروپا و ترکیه است.

بنابر منابع اتحادیه اروپا، استفن فول اعلام کرد که این اتحادیه خواهان توقف مذاکرات با ترکیه نیست، چرا که اگر این اقدام صورت گیرد، اجرای مجدد آن با مشکلاتی همراه خواهد بود.

در جریان این نشست که هشت تن از نمایندگان گروه دوستان ترکیه و بسیاری از مقام‌های مسئول حضور داشتند، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور توسعه و سیاست‌ کشورهای اروپایی اعلام کرد: سال 2014 برای ترکیه خوب آغاز نشد و رسوایی گسترده در دولت آنکارا یکی از مسائل مورد بحث در روند مذاکرات الحاق این کشور به اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

نیلز موزنیکس، کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا نیز اعلام کرد که تصویب لایحه مورد حمایت دولت ترکیه برای اصلاح ساختار و سیستم قضایی این کشور یک گام به عقب محسوب می‌شود؛ چرا که سیستم قضایی ترکیه باید به صورت مستقل عمل کند. اما بنابر این لایحه جدید، احتمال دخالت دولت آنکارا در این سیستم وجود دارد.

انتهای پیام

کد N66536

وبگردی