آفتاب

تشکیل دفتر همکاری استراتژیک میان افغانستان و پاکستان توسط اوباما

تشکیل دفتر همکاری استراتژیک میان افغانستان و پاکستان توسط اوباما

پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در پایان سال جاری میلادی، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که یک دفتر همکاری استراتژیک میان افغانستان و پاکستان ایجاد می‌کند تا به این طریق بر روند انتقال این نیروها از افغانستان نظارت داشته باشد و حضور دیپلماتیک عادی را در دو کشور بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی‌تی‌آی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این دفتر همکاری استراتژیک برای اجرای پروژه‌ای خاص در حمایت از عملکردهای اجرایی و آژانس‌ها در تسهیل روابط استراتژیک میان این دو کشور جنوب آسیا شکل می‌گیرد.

اوباما اعلام کرد که تشکیل این یک دفتر موقت است و در واشنگتن، اسلام‌آباد و کابل مستقر می‌شود.

اوباما اعلام کرد: این دفتر به تقویت روند انتقال، ثبات و امنیت می‌پردازد و باعث حضور دیپلماتیک با روند عادی در افغانستان و پاکستان خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که بخش غیرنظامی این دفتر به حمایت از آژانس‌ها در انتقال همکاری استراتژیک با دولت‌های اسلام‌آباد و کابل در زمینه اقتصادی، دیپلماتیک، فرهنگی، تکنولوژی و امنیتی می‌پردازد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که دولت کابل باید توافقنامه امنیتی با آمریکا را به منظور حضور و باقی ماندن نیروهای این کشور در افغانستان پس از 2014 امضا کند.

وی افزود: ما به دولت افغانستان تاکید می‌کنیم تا این توافقنامه امنیتی را امضا کند. مشخص است که زمان در حال پایان یافتن است و اگر این توافقنامه امضا نشود، هیچ نیروی آمریکایی پس از 2014 در افغانستان باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام

کد N66327

وبگردی