آفتاب

سازمان اطلاعات ترکیه در پی مبارزه با گروه های مذهبی

سازمان اطلاعات ترکیه در پی مبارزه با گروه های مذهبی

آنکارا- ایرنا- روزنامه ˈطرفˈ چاپ ترکیه روز شنبه در مطلبی ادعا کرد که اولویت نخست سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈمیتˈ در سال 2014 میلادی مبارزه با گروه های مذهبی است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه می نویسد: این موضوع در دستورالعملی توسط ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به سازمان اطلاعات و امنیت این کشور ابلاغ شده است.

به ادعای روزنامه طرف، در راستای این دستورالعمل که از سوی سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به واحدهای زیر مجموعه اش ابلاغ شده است اولویت نخست در سال جاری در ترکیه پیش از مبارزه با سازمان های تروریستی، مبارزه با گروه های مذهبی اسلامگراست.

روزنامه طرف با عنوان اینکه در دستورالعمل یاد شده بدون نام بردن از گروه های مذهبی از آنها به عنوان ˈساختارهای موازی در دولت ˈ نام برده شده نوشت: دولت آنکارا این عبارت را برای جماعت گولن به کار می برد.

به نوشته این روزنامه اولویت اصلی سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سال جاری میلاد شناسایی منسوبان جماعات و گروه های مذهبی که منشاء داخلی و یا خارجی دارند و در نهادهای دولتی و در راس آنها در قوه قضاییه اشتغال دارند در داخل و خارج ترکیه و مبارزه با فعالیتهای آنان خواهد بود.

نخست وزیر ترکیه در پی بروز تنش ساسی ناشی از رسوایی اقتصادی در این کشور از وجود دولت موازی یاد و جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را به توطئه علیه دولت آنکارا متهم کرد.

خاورم**2012** 230 **1515
کد N66211

وبگردی