آفتاب

بی‌خانمان شدن بیش از 500 هزار تن طی درگیری‌های ماه گذشته سودان‌جنوبی

بی‌خانمان شدن بیش از 500 هزار تن طی درگیری‌های ماه گذشته سودان‌جنوبی

سازمان ملل متحد اعلام کرد که نزدیک به 500 هزار تن در جریان درگیری‌های یک ماه گذشته میان دولت و شورشیان در سودان‌جنوبی بی‌خانمان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: طبق آمار دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، حدود 500 هزار تن در جریان درگیری‌های اخیر در سودان جنوبی بی‌خانمان شده‌اند.

وی افزود: سازمان‌های کمک‌رسانی جامعه بین‌الملل به بیش از 200 هزار تن از افراد بی‌خانمان در سودان جنوبی کمک ارسال کرده‌ و برای 160 هزار تن دیگر در شش استان در این کشور آفریقایی مواد غذایی تأمین کردند.

درگیری‌ها در سودان جنوبی در 15 دسامبر 2013 زمانی آغاز شد که سربازان حامی ریک ماچار، معاون سابق رئیس‌جمهوری این کشور در ژوئیه همان سال از کار برکنار شد و گفته می‌شود که این اقدام کودتا علیه دولت سودان جنوبی بوده است.

بیش از 86 هزار تن از ساکنان سودان جنوبی به کشورهای همسایه گریخته‌اند و کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرده که تا اواخر ماه ژانویه 2014 تعداد این آوارگان به 100 هزار تن می‌رسد.

جدیدترین داده‌های دولت جوبا نشان می‌دهد که هم‌اکنون 46 هزار و 579 آواره سودان جنوبی در اوگاندا به سر می‌برند و 20 هزار و 624 تن در اتیوپی و 8900 تن دیگر نیز در کنیا هستند. هم‌اکنون 88 میلیون دلار برای کمک به این آوارگان به منظور تأمین نیازهایشان، نیاز است.

سخنگوی سازمان ملل همچنین اعلام کرد که صندوق کودکان این سازمان (یونیسف) نگرانی شدید خود را درباره گزارش‌های وحشتناک از حضور کودکان در درگیری‌های سودان جنوبی اعلام کرده است.

انتهای پیام

کد N66125

وبگردی