آفتاب

تظاهرات اعتراضی در چندین شهر اسپانیا

تظاهرات اعتراضی در چندین شهر اسپانیا

مادرید- ایرنا- تظاهرات های اعتراضی جمعه شب فراخوان شده در بیش از 30 شهر اسپانیا در حمایت از اعتراضات مردمی شهر بورگوس در غرب این کشور منجر به درگیری با پلیس و دستگیری ده ها نفر از معترضان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری اسپانیا، شدیدترین درگیری ها در شهر بارسلونا رخ داد، جایی که نیروهای پلیس سعی داشتند مانع از تخریب اموال عمومی از سوی گروه های خشن و آشوبگران در ناحیه ˈال راوالˈ شوند.

به گفته منابع خبری، اعتراضات در بارسلونا به طور مسالمت آمیزی در خیابان های شهر انجام گرفت اما پس از پایان تظاهرات، درگیری ها بین پلیس و تظاهرکنندگان هنگامی آغاز شد که گروهی از آنها شروع به تخریب اموال عمومی، سوزاندن سطل های زباله، شکستن شیشه های چندین بانک و حتی آسیب رساندن به دفتر پلیس شهری کردند.

این اعتراضات به منظور حمایت از اهالی ناحیه ˈگامونالˈ در شهر بورگوس واقع در ایالت غربی ˈکاستیا لئونˈ است که از یک هفته قبل علیه ساخت یک بولوار که هزینه آن به هشت میلیون یورو می رسد اعتراض دارند.

در این باره، به رغم اینکه شهردار بورگوس بعد از ظهر روز جمعه و پس از یک هفته اعتراضات پیاپی اهالی شهر برای اینکه از ساخت بولوار صرف نظر کند، اعلام کرد که به این طرح ادامه نخواهد داد، نزدیک به چهار هزار نفر از مردم بورگوس دست به تظاهرات زده و این اعتراضات نیز به خشونت کشیده شد و چندین نفر در درگیریها با پلیس مجروح شدند.

منابع پلیس شهرهای آلیکانته و والنسیا واقع در شرق اسپانیا در این زمینه خبر دادند که تظاهرات ها در این شهرها منجر به دستگیری هفت نفر شده است که با پرتاب تخم مرغ، سنگ و بطری به سوی پلیس به مقاومت پرداخته بودند.

در تظاهرات مادرید نیز به گفته منابع پلیس، پنج نفر به دلیل نافرمانی از پلیس و ایجاد هرج و مرج دستگیر شدند و این در حالی بود که تظاهرات اعتراضی که در میدان ˈسولˈ برگزار شد مسالمت آمیز بود اما پس از پایان تظاهرات و در نخستین ساعات بامداد امروز شنبه، گروهی از آنها به درگیری با پلیس پرداختند. در این رابطه دو دستگیری نیز در شهر زاراگوسا واقع در شرق اسپانیا اعلام شد.

اروپام **1234**1337
کد N65872

وبگردی