آفتاب

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از رویکرد دیپلماسی خارجی ایران

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از رویکرد دیپلماسی خارجی ایران

تهران – ایرنا – پایگاه خبری ˈدبکا فایلˈ وابسته به آژانس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی طی گزارشی از گرم شدن روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه و افزایش نفوذ و نقش منطقه ای آن ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش آمده است: تلاش های تهران برای محکم کردن جای پای خود به عنوان یک قدرت برتر در خاور میانه به اوج خود رسیده است. ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر خارجه جمهوری اسلامی پنجشنبه گذشته به محض ورود به مسکو، دعوتنامه ˈحسن روحانیˈ رئیس جمهوری ایران برای سفر به تهران را به ˈولادیمیر پوتینˈ همتای روسی اش تقدیم کرد و رئیس جمهوری روسیه نیز پاسخ داد ˈامیدوارم به زودی شما را در تهران ملاقات کنم.ˈ

ایران همچنین دعوتنامه هایی برای بازدید از رآکتور هسته ای بوشهر و نیز حضور در میزگرد مذاکرات همکاری های هسته ای منطقه ای به حاکمان کشورهای منطقه خلیج فارس ارسال کرده است.

دبکا فایل ادامه داد: این دیدارها به معنای پذیرفتن مشروعیت برنامه هسته ای ایران از سوی کشورهای نفت خیز عربی خواهد بود. احتمال برگزاری این ملاقات ها بسیار بالاست، زیرا امارات متحده عربی، قطر، کویت و عمان خواستار برقراری روابط با تهران هستند.

به ادعای این پایگاه خبری صهیونیستی، تحول دیگری که به صورت مستقیم بر منافع اسرائیل تاثیر خواهد گذاشت پیشنهاد پادشاه مغرب در زمینه عضویت کامل در ˈکمیته قدسˈ سازمان 57 عضوی همکاری اسلامی به ایران است که با تائید ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته است.

پادشاه مغرب روز پنجشنبه و جمعه ریاست بیستمین جلسه این کمیته و نخستین نشست طی 10سال گذشته را بر عهده داشت و طی آن خبر برنامه های این سازمان برای کمک به تلاش های کری در جهت احیای روند صلح خاورمیانه را مطرح کرد. این گردهمایی با حضور وزرای خارجی اعضای کشورهای عضو این کمیته، کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و نیز ˈمحمود عباسˈ رئیس حکومت خودگردان فلسطین برگزار شد.

گزارش دبکا فایل حاکی از آن است که کری، ˈمحمد ششمˈ پادشاه مغرب را در جریان کامل وضعیت مذاکرات میان فلسطین – اسرائیل قرار داده است به این امید که بتواند همکاری این سازمان را در زمینه حل و فصل مناقشات مذکور جلب کند. هر گونه توافق احتمالی میان طرفین تحت حمایت آمریکا، به کمیته القدس ارجاع داده خواهد شد.

این پایگاه خبری اذعان کرد: در نتیجه، با دعوت ایران به عضویت در این کمیته، کری و پادشاه مغرب در حقیقت تهران را وارد یکی از حساس ترین کانون های تصمیم گیری مربوط به روند صلح خاور میانه کرده اند.

مترجمام**9156**1566
کد N65730

وبگردی