آفتاب

سازمان ملل: کودک سربازان در سودان جنوبی به خدمت گرفته شده‌اند

سازمان ملل: کودک سربازان در سودان جنوبی به خدمت گرفته شده‌اند

همشهری آنلاین: سازمان ملل اعلام کرد که در نبردهای داخلی سودان جنوبی کودک سربازان هم به خدمت گرفته شده‌اند. گزارش‌هایی به سازمان ملل درباره "نیرو گرفتن از میان کودک سربازان" رسیده است.

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
سازمان ملل اعلام کرد که در نبردهای داخلی سودان جنوبی کودک سربازان هم به خدمت گرفته شده‌اند. گزارش‌هایی به سازمان ملل درباره "نیرو گرفتن از میان کودک سربازان" رسیده است.

خبرگزاری اتریش از جوبا گزارش داد، ایوان سیمونوویچ (Ivan Simonovic)، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر گفت گزارش‌هایی به سازمان ملل درباره کشتارهای دسته جمعی، اعدام های بدون محاکمه، تخریب گسترده، غارتگری و "نیرو گرفتن از میان کودک سربازان" رسیده است.

گروه موسوم به ارتش سفید "گروه کاملی از کودکان" را به خدمت گرفته است. شبه نظامیان گروه قومیتی نوئر در بخشی از شهر جونگلای با شورشیان همراه شده‌اند.

یونیسف، سازمان تخصصی امور کودکان سازمان ملل هم اعلام کرده "گزارش‌های موثقی" درباره به کارگیری کودک سربازان در سودان جنوبی دریافت کرده است.

این کشور آفریقایی که اواسط سال 2011 تاسیس شده، ماه دسامبر پس از مدت ها نبرد قدرت میان سالوا کیئیر، رییس جمهور و ریک ماچار، معاون سابقش، دچار درگیری داخلی شده است.

کد N65439

وبگردی