آفتاب

نخست وزیر صربستان:شروع مذاکرات الحاق اروپایی، دوران سیاسی جدیدی برای صربستان است

نخست وزیر صربستان:شروع مذاکرات الحاق اروپایی، دوران سیاسی جدیدی برای صربستان است

بلگراد-ایرنا- نخست وزیز صربستان روز جمعه در مراسمی به مناسبت سال نو میلادی در جمع سفرا و نمایندگان خبرگزاری های خارجی گفت که شروع مذاکرات الحاق اروپایی، آغاز دوران جدید سیاسی برای این کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، ایویتسا داچیچ در این مراسم با اشاره به اینکه صربستان می تواند تمامی شرایط لازم را برای عضویت در اتحادیه روپا تا سال 2018 عملی کند،گفت: بر این باور هستم که صربستان در سال 2020 به عضویت کامل اتحادیه اروپا در خواهد آمد.

وی در این رابطه تاکید کرد که مذاکرات رسمی برای پیوستن به اتحادیه اروپا در 21 ژانویه ( 1بهمن 1392) آغاز می شود.

وی افزود که مذاکرات رسمی در مراحل الحاق اروپایی به معنای شروع اصلاحات عمومی جامع در صربستان و شرکت تمامی قشر های مردم در ایجاد یک نظام دمکراسی، حقوقی، توسعه حقوق بشر و آزادی مطابق با استانداردهای اروپایی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی مردم در برابر قانون یکسان هستند، تاکید کرد که دولت به مبارزه بی امان علیه فساد مالی و مبارزه با جرم و جنایت ادامه می دهد.

وی شروع رسمی مذاکرات الحاق اروپایی را به معنای برقراری کارآمد اقتصادی و جامعه عادلانه توصیف کرد و گفت: بر این باور است که صربستان قادر خواهد بود تمامی شرایط برای عضویت در اتحادیه اروپا را تا سال 2018 به پایان ببرد.

به گفته وی، صربستان به سیاست تقویت صلح و ثبات در منطقه، روابط دوجانبه با تمامی کشورهای جهان ادامه می دهد و کشوری باز برای سرمایه گذاری خارجی خواهد بود که این امر به افزایش اشتغال به کار کمک می کند.

صربستان مراحل الحاق اروپایی را در ژوئن سال 1999 با اجرای تعهدات این اتحادیه در زمینه های مختلف ازجمله ثبات و امنیت آغاز کرد.

اتحادیه اروپا در 19 دسامبر 2009 نظام روادید برای سفر شهروندان صربستان به کشور های عضو این اتحادیه را لغو کرد.

صربستان در دوم مارس 2012 موفق شد که موافقت 27عضو اتحادیه اروپا را برای کسب جایگاه نامزدی در این اتحادیه کسب کند که قدمی بزرگ برای این کشور در راستای ائتلاف اروپایی به حساب می آید.

اروپام**2061** 1917
کد N65379

وبگردی