آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/

آیت‌الله تسخیری: تقریب مقدمه‌ای برای بسترسازی وحدت است

آیت‌الله تسخیری: تقریب مقدمه‌ای برای بسترسازی وحدت است

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: ما امت میانه‌رویی هستیم و باید نمونه و الگویی برای تمام بشریت باشیم. منظور ما از میانه‌روی، میانه‌روی تمدنی است و رسول اکرم(ص) بهترین الگو برای ما در راستای میانه‌روی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: ما امت میانه‌رویی هستیم و باید نمونه و الگویی برای تمام بشریت باشیم. منظور ما از میانه‌روی، میانه‌روی تمدنی است و رسول اکرم(ص) بهترین الگو برای ما در راستای میانه‌روی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محمدعلی تسخیری در ادامه مراسم بیست‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت در کمیسیون اتحادیه زنان مسلمان با تبریک ایام ولادت حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) تاکید کرد: معقتدم زن مسلمان باید حداقل نیمی از مسوولیت‌های کل جهان اسلام را بر عهده بگیرد؛ چراکه خدای عزوجل ولایت را متعادل قرار داده و در بین زن و مرد این ولایت قرار دارد.

وی گفت: دشمنان جهان اسلام می‌خواهند بر سر این ولایت بین زنان و مردان جامعه ما تفرقه بیندازند و هدف نخست این کمیسیون باید مبارزه با توطئه‌های دشمنان باشد.

وی یادآور شد: ما ضمام امورمان را به دست غرب داده‌ایم و آن‌ها نیروهای ما را به یغما می‌برند؛ آن‌ها ما را به کشورهای کوچک و تکه تکه تقسیم کرده‌اند و هرکدام از ما قانون اساسی متفاوتی داریم. چرا ما به آن‌ها این اجازه را داده‌ایم تا در سرنوشت کشور ما دخالت کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام اظهار کرد: متأسفانه برخی از کشورهای جهان عرب به خود می‌بالند که لائیک شده‌اند. منظور آن‌ها این است که ولایت دین را نمی‌پذیرند مگر در مسائل شخصی، خانوادگی و امور فردی در غیر این صورت آن‌ها لائیک هستند.

وی گفت: ما در جهان امروز نیازمند برنامه‌ریزی هستیم باید بدون هیچ ترس و هراسی این کار را انجام دهیم ما با روبرو شدن با مسائل و برنامه‌ریزی برای آن‌ها می‌توانیم جهان اسلام را به آرامش برسانیم. اگر به گفته‌های رسول‌الله(ص) دقت کنیم به دگرگونی جهان اسلام می‌رسیم. ما هرگز تعجب نمی‌کنیم اگر گروهی در صدد دگرگونی جهان باشند به شرطی که اخلاق‌، بیداری و هوشیاری پیامبر(ص) را داشته باشند. ما نیازمند وحدت در جهان هستیم و برای ایستادگی در مقابل چالش‌ها و محقق شدن وظایف‌مان و پروش اسلام باید به وحدت برسیم.

وی یادآور شد: ما بهترین توانایی‌ها علمی و منابع و مراکز راهبردی جهان را داریم و اگر از تفرقه دوری کنیم می‌توانیم به هدف نهایی و بقایی که مدنظر اسلام است برسیم.

تسخیری با بیان این‌که «نقش زنان در این راستا بسیار ارزنده و مهم است» گفت: کشورهای غربی به دلیل مسائل نژاد، امور جغرافیایی،‌ زبان و منافع خودشان کشورهای اسلامی را تکه تکه کرده‌اند و مزدوران خودشان را در بین ما باقی گذاشته‌اند. این ما هستیم که باید با هوشیاری و تقریب در مقابل آن‌ها بایستیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «چرا ما نام این مجمع را تقریب گذاشته‌ایم؟» افزود: تقریب مقدمه‌ای برای بسترسازی و وحدت است. تقریب مسأله اندیشه‌هاست و ما هرگز نمی‌گوییم کسی در اندیشه یکی شود بلکه می‌گوییم در بستر این اندیشه‌ها به وحدت برسند.

وی گفت: برای شما بانوان فرهیخته و باعظمت از خداوند طلب خیر دارم و امیدوارم بتوانیم به آن چیزی که مدنظر اسلام است برسیم و به شما طبق سخن مقام معظم رهبری توصیه می‌کنم هرکسی که در صدد صدمه زدن به مقدسات دینی ما باشد مزدور و استکبارگر است.

انتهای پیام

کد N65260

وبگردی