آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی/

افتخاری: زنان در مکتب اسلام بالاترین ارزش را دارند

افتخاری: زنان در مکتب اسلام بالاترین ارزش را دارند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر زنان جامعه اسلامی تقریبی بزرگ شوند، دامن آن‌ها هم تقریبی می‌شود و این تقریب و مذهب در سراسر جامعه پراکنده می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، لاله افتخاری در ادامه مراسم بیست‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان به ارائه گزارشی از تشکیل اتحادیه زنان مسلمان پرداخت و گفت: نقش بانوان در مکتب وحی، سیره پیامبران و اهل بیت(ع) بسیار بالاست و جایگاهی متعالی، تأثیرگذار، سازنده و ارزشمند دارند ولی به شرطی که بانوان به خوبی حمایت شوند و تحت تعلیمات مکتب وحی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در مجمع تقریب نقش زنان شناسایی شده و متأسفانه دشمنان از راه‌های مختلف در نقش زنان، اقوام و تمدن‌ها نفوذ پیدا کرده و در شناسایی این نقشه‌ها نقش بالایی ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: 9 سال قبل کاروان بانوان را راه‌اندازی کردیم و بعد از آن اداره‌ای تشکیل شد و خوشبختانه به جایی رسیدیم که یک تشکل بزرگ برای زنان راه انداختیم تا اهداف زنان در جهان اسلام گسترش پیدا کند و در این راستا کمک‌های آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله اراکی بسیار زیاد و ارزشمند بوده است.

این نماینده مجلس گفت: دو سال گذشته در بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی طرح پیشنهادی اتحادیه زن مسلمان را دادیم و در کنفرانس بیست و ششم این طرح بیان شد و مورد تایید علما،‌بزرگان و بانوان فرهیخته قرار گرفت و اساسنامه آن در روز ولادت حضرت معصومه(س) در شهریورماه به تصویب و ثبت نهایی رسید. امیدواریم بتوانیم این کمیسیون را در حد عملی بالا ببریم.

وی در پایان به بخش‌هایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) درباره زنان و فعالیت آنان در عرصه‌های مختلف هم‌دوش مردان اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N65126

وبگردی