آفتاب

خطیب جمعه قم: تنها شیطان‌صفتان از مرگ شارون ناراحتند

خطیب جمعه قم: تنها شیطان‌صفتان از مرگ شارون ناراحتند

خطیب جمعه قم گفت: تکفیری‌ها به عنوان فتنه بزرگ در جهت اختلاف‌افکنی میان مسلمانان در جهان اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به آیاتی پیرامون اهمیت قرض‌الحسنه عنوان کرد: طبق این آیات اگر مومنان به یکدیگر قرض‌الحسنه بدهند آن را مضاعف کرده و مورد بخشش خدای متعال قرار می‌گیرند.

خطیب جمعه قم افزود: قرض‌الحسنه دارای جایگاه معنوی بالایی است که با نیت خالص و به دور از ریا و منت پرداخت شود تا برکات آن نصیب قرض‌دهنده گردد.

وی در خطبه های خود در خصوص ویژگی منتظران صاحب‌الزمان تصریح کرد: باید در سخنان خود احترام و ادب را نسبت به ولی عصر رعایت کنیم اگر چه در برابر همه معصومین (ع) و اهل بیت(ع) وظیفه داریم با تکیه بر انجام وظایف دینی در کمال احترام و ادب سخن بگوییم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به رویدادهای مهم در هفته جاری خاطر نشان کرد: 26 دی‌ماه سالروز شهادت فدائیان اسلام به ویژه شهید نواب صفوی می‌باشد که ایشان از سابقون بودند که جان خود را در راه زنده نگه‌ داشتن اسلام فدا کردند.

وی با بیان سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای جشن و شادی و ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی است از این رو در بیان مسائل پیرامون ائمه اطهار باید از ایجاد تناقض و اختلاف میان مسلمانان بپرهیزیم.

آیت‌الله سعیدی افزود: پیامبر از بالاترین انسان‌ها در نزد خدای متعال است و خداوند از ایشان به عنوان رحمت برای عالمیان یاد کرده است که باید از ایشان درس بگیریم اما در جامعه برخی اشخاص در سیاست و مسائل اجتماعی برخوردی با دوستان‌شان دارند که پیامبر در مقابل دشمنانش نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اختلاف را خطری بزرگ در جهان اسلام دانست و عنوان کرد: اختلاف و‌ فتنه خطری بزرگ در جهان اسلام است و مسلمانان باید بدانند که تنها مکتب اسلام ناب محمدی را پذیرفتند و کلماتی چون ایرانیت و عربیت در اسلام وجود ندارد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: امروز جریان تکفیری که انسانها را مشرک و خود را مومن می‌دانند از جمله فتنه‌های بزرگی هستند که با حمایت استکبار و صهیونیست‌ها در جهت اختلاف‌افکنی میان مسلمانان شکل گرفتند.

وی همچنین با اشاره به دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی تهران با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: معظم‌له در این دیدار بر روحیه جهادی و نیت خالصانه در انجام وظایف و تکیه بر علم و درایت در مدیریت شهری تاکید داشتند.

آیت‌الله سعیدی در ادامه پیرامون اجرایی شدن توافق‌نامه هسته‌ای اظهار کرد: این توافق‌نامه در مسیر و راهی دشوار به دست آمد و همانطور که رییس‌جمهور بیان کرد این توافق‌نامه در حقیقت سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ملت مقتدر ایران است.

وی با اشاره به مرگ شارون نیز گفت: این دیکتاتور بزرگ صهیونیست باید عبرتی برای دیگر دیکتاتورهای جهان باشد و بدانند که مردم از مرگ چنین افرادی شادی می‌کنند و تنها شیطان صفت‌تان در مرگ این دیکتاتور ناراحت هستند.

انتهای پیام

کد N64995

وبگردی