آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

ورود 150 خودرو حامل تروریست به خاک عراق/ 200 عضو داعش در الانبار به هلاکت رسیدند

ورود 150 خودرو حامل تروریست به خاک عراق/ 200 عضو داعش در الانبار به هلاکت رسیدند

نیروهای امنیتی عراق در آخرین عملیات خود در استان الانبار 200 عضو گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه عراقی نهرین در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی روز گذشته در عملیات تعقیب گروههای تروریستی در استان الانبار 200 نفر از اعضای داعش را به هلاکت رساندند.

این تروریستها در حملات جنگنده ها، حملات توپخانه ای و خمپاره ای ارتش عراق به مناطق الصقلاویه، النعیمیه و البوبالی کشته شده اند و اجساد آنها در خیابانهای این مناطق باقی مانده است.

ارتش عراق در این عملیات همچنین تسلیحات و خودروهای حامل تسلیحات تروریستها را منهدم کرد.

دیگر تحولات امنیتی عراق به شرح زیر است:

- "احمد ابوریشه" رئیس کنفرانس بیداری عراق از ورود 150 خودرو حامل تروریستهای با تابعیت خارجی از مرز سوریه به استان الانبار خبر داد. وی امروز تاکید کرد: این تروریستها از اتباع کشورهای عربی شامل مصر، لیبی، تونس و دیگر کشورها هستند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش هم اکنون بر مرکز شهر فلوجه سیطره دارد و نیروهای عشایری کنترل اطراف این منطقه را در اختیار گرفته اند.

- "وسام الحردان" رئیس شورای بیداری عراق با اشاره به حضور گروههای تروریستی در 5 منطقه از الرمادی، تاکید کرد: اگر گروههای تروریستی از سپرهای انسانی در این مناطق استفاده نمی کردند، تاکنون نیروهای امنیتی توانسته بودند آنها را از کنترل تروریستها خارج کنند.

- منابع امنیتی در عراق امروز جمعه اعلام کردند: گروههای تروریستی پل ارتباطی میان استانهای الانبار به کربلا را منفجر کردند. نیروهای عراقی از این پل برای انتقال تجهیزات نظامی استفاده می کردند.

- نیروهای واکنش سریع ارتش عراق یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را که تحت تعقیب قرار داشت، در منطقه ذی قار بازداشت کردند.

- وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای از کشته شدن دو نفر از اعضای گروههای تروریستی در منطقه المشاهده (شمال بغداد) خبر داد.

- پلیس عراق از کشف اجساد 14 نفر از مردان عشایر منطقه بستان نخیل (شمال بغداد) خبر داد. این افراد اخیرا توسط گروههای مسلح ربوده شده بودند و آثار تیراندازی در سر و سینه آنها دیده می شود.

- "موفق الربیعی" مشاور امنیت ملی سابق عراق در اظهاراتی تاکید کرد: 80 درصد از قربانیان اقدامات تروریستی در عراق از شیعیان، کردها و ترکمن ها هستند.

-

کد N64967

وبگردی