آفتاب

سفر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به امارات

سفر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به امارات

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و عضو حزب حاکم لیکود، برای شرکت در اجلاسی در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته مشاور رسانه‌ای وزارت انرژی اسرائیل، اجلاس "آینده انرژی در جهان" در روزهای ۲۰ تا ۲۲ ژانویه در ابوظبی برگزار می‌شود و سیلوان شالوم، وزیر انرژی در کابینه رژیم صهیونیستی ریاست هیاتی متشکل از چند مقام دولتی و نمایندگانی از بخش خصوصی را برعهده خواهد داشت.

سفر شالوم نخستین دیدار یک مقام ارشد دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از امارات از زمان قتل محمود المبحوح در سال ۲۰۱۰ میلادی است.

محمود المبوح از فرماندهان ارشد گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس بود که در هتل محل اقامت خود در دوبی کشته شد. چند روز قبل از کشته شدن این عضو حماس هم یک وزیر اسرائیلی برای شرکت در اجلاسی در امارات حضور داشت.

مقامات امارات، سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) را مسئول این قتل دانستند و در اعتراض به عملیات ماموران این سازمان در خاک خود، به تماس با رژیم صهیونیستی خاتمه دادند.

در آن زمان گفته شد که ماموران موساد برای اجرای ماموریت قتل محمود المبحوح از گذرنامه‌های جعلی کشورهای دیگر از جمله انگلیس، ایرلند و استرالیا استفاده کرده‌اند که به اعتراض و اخراج چند دیپلمات اسرائیلی از این کشورها منجر شد. دولت اسرائیل دست داشتن در قتل این فرمانده حماس را تایید یا تکذیب نکرده است.

انتهای پیام

کد N64953

وبگردی