آفتاب

حزب حاکم ترکیه یک نماینده معترض دیگر خود را اخراج می کند

حزب حاکم ترکیه یک نماینده معترض دیگر خود را اخراج می کند

آنکارا- ایرنا- مسوولان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه پرونده یک نماینده دیگر خود را که به سیاست های این حزب در مدیریت بحران سیاسی اخیر معترض است، برای اخراج قطعی به کمیته انضباطی ارجاع دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری حریت، منابع نزدیک به حزب حاکم ترکیه گفتند که ˈمحمد چتینˈ یکی از نمایندگان این حزب در مجلس اخیرا انتقادهای شدیدی به فعالیت های حزب داشته و دولت آنکارا را در قضیه فساد مالی اخیر متهم کرده است.

حریت نوشت که گفته می شود محمد چتین روابط نزدیکی با جماعت گولن دارد.

جماعت گولن، یار سابق دولت ترکیه که 10 سال سابقه همکاری با حزب حاکم و دولت اردوغان را دارد، در پی قضیه اخیر مربوط به فساد مالی در دستگاه های دولتی ترکیه، به دشمن درجه یک دولت آنکارا بدل شده است.

به اعتقاد ناظران آگاه، به احتمال قوی محمد چتین پیش از صدور حکم اخراج خود از حزب حاکم استعفا خواهد داد و به این ترتیب شمار نمایندگانی که پس از بروز حادثه فساد مالی از حزب حاکم ترکیه کناره گیری کرده اند، به 6 نفر خواهد رسید.

هم اکنون شمار نمایندگان حزب حاکم به 320 تن در مجلس ترکیه کاهش یافته و تعداد نمایندگان منفرد به 12 تن رسیده است.

مجلس ترکیه 550 کرسی دارد.

پلیس استانبول 26 آذر ماه در عملیاتی گسترده که باعث تنش سیاسی در کشور شد، 53 تن را از جمله فرزندان سه تن از وزیران سابق کابینه اردوغان، مدیرعامل هالک بانک، چند تن از کارفرمایان و تعدادی از تاجران سرشناس ترکیه، دستگیر کرد.

خاورم ** 2010** 230**2017
کد N64701

وبگردی