آفتاب

تظاهرات ضد دولتی در اسپانیا / 14 نفر در مادرید بازداشت شدند

تظاهرات ضد دولتی در اسپانیا / 14 نفر در  مادرید بازداشت شدند

رای مثبت قانونگذاران محلی در کاتالونیا برای برگزاری همه‌ پرسی با هدف جدا شدن از اسپانیا و بازداشت 14 نفر در جریان تظاهرات ضد دولتی در مادرید از جمله خبرهای مرتبط با اسپانیا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی بی سی از موافقت اکثریت نمایندگان پارلمان کاتالونیا در شمال شرقی اسپانیا که مرکز آن بارسلونا است، با برگزاری همه‌ پرسی برای استقلال این منطقه خودمختار از اسپانیا در نوامبر سال جاری خبر داد و نوشت احتمالا این اقدام باعث آغاز بحث و جدل های جدید میان نمایندگان پارلمان کاتالونیا و دولت مرکزی مادرید می شود.

نمایندگان پارلمان کاتالونیا با 87 رای مثبت، 43 رای منفی و 3 رای ممتنع خواستار ارسال نامه ای طولانی به پارلمان ملی اسپانیا با هدف برگزاری همه پرسی برای استقلال این منطقه شدند.

البته این اقدام باعث تظاهرات در محوطه خارجی پارلمان کاتالونیا شد و تظاهرات‌ کنندگان با حمل پلاکاردهای حاوی علامت‌ های جدایی‌ طلبان خواستار استقلال کاتالونیا از اسپانیا شدند.

به نوشته رویترز، همچنین تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به کاهش هزینه‌ های دولت در مادرید به خشونت کشیده شد و معترضان به سوی نیروهای دولتی مواد محترقه، بطری و اشیاء مختلف پرتاب کرده و در این بین 14 نفر در پایتخت بازداشت شدند.

کد N64640

وبگردی