آفتاب

پاکستان روابط تجاری با هند را تقویت می کند

پاکستان روابط تجاری با هند را تقویت می کند

دهلی نو - ایرنا - پاکستان جهت تقویت روابط اقتصادی با هند کشور همسایه خود موانعی مانند صدور روادید، نبود امکانات ارتباطی و روابط بانکی را برطرف می کند.

خرم دستگیر خان وزیر تجارت پاکستان که برای شرکت در پنجمین اجلاس سارک در دهلی نو بسر می برد روزجمعه درگفت وگوی اختصاصی با ˈپی تی آیˈ با تاکید بر نیاز سهولت بخشیدن روند صدور روادید میان دو کشور اظهارداشت: موانع غیر تعرفه ای مانع تجارت نمی شوند بلکه مشکلات در صدور روادید از جمله موانع موجود بر سر راه گسترش تجارت میان دو کشور هستند.

او در ارتباط به مشکلات ارتباطی و روابط بانکی افزود:هر دو کشور باید در رفع این گونه مشکلات اقدام کنند زیرا رفع این موانع می تواند به گسترش روابط تجاری دو کشور کمک بسیاری کند.

خرم دستگیر خان گفت: اقدامات لازمه برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور از طریق مرز وقا در حال انجام شدن هستند.

او اضافه کرد: دو کشور جهت گسترش روابط تجاری خود از طریق مرز واگه در حال مذاکره هستند و ما امیدواریم این مذاکرات با نتیجه مثبت به پایان برسد.

وی تصریح کرد: هدف اسلام آباد دسترسی بدون تبعیض در روابط تجاری میان هند و پاکستان و به این معناست که دو طرف به جای گرفتار شدن در موانع غیر ضروری، باید صادقانه برای ایجاد تسهیلات در روابط تجاری بیشتر تلاش کنند.

وزیر تجارت پاکستان گفت: بانک دولتی پاکستان در مذاکرات خود با بانک مرکزی هند برای افتتاح سه شعبه بانک در هند ابراز علاقه مندی کرده و در این مورد اقداماتی نیز صورت گرفته است.

گفتنی است، ارزش کل روابط تجاری هند و پاکستان سه میلیارد دلار برآورد می شود. دو کشور در حال تلاش برای گسترش تجارت دو جانبه به ارزش 10 میلیارد دلار در سه سال آینده هستند.

آساق** 2163** 589**1144
کد N64538

وبگردی