آفتاب

وحدت، نگین درخشان شیعه و سنی

وحدت، نگین درخشان شیعه و سنی

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) آستارا، نقش رهبری را در حفظ وحدت در میان مسلمین بی بدیل برشمرد و گفت: وجود رهبری در میان انواع فتنه‌ها تنها عامل یکپارچگی در میان مردم کشورمان بوده است.

سیدرضا قدسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، ضمن تبریک هفته وحدت به تاکیدات دین اسلام در زمینه وحدت مسلمین اشاره و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بارها وحدت مسلمانان را مورد خطاب قرار داده است به گونه‌ای که می‌فرماید همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید چرا که پیروزی و پیشرفت دین و دنیای مردم در وحدت میان آنهاست.

وی با بیان این‌که «وحدت دین، معنویت و کشورها را به پیشرفت می‌رساند» افزود: نمونه این امر در سنت پیامبر اکرم به چشم می‌خورد که تا حد امکان از جنگ و خونریزی گریزان بودند و شروع کننده هیچ جنگی نبودند، ولی این بدین معنا نیست که در صورت تجاوز به کیان اسلامی دست روی دست بگذاریم و در مقابل متجاوز کاری نکنیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) آستارا تصریح کرد: اگر این وحدت را در میان ادیان توسعه دهیم در آن صورت است که دنیا روی آرامش را خواهد دید چون هیچ مستکبری قدرت ایستادگی در مقابل ادیان آسمانی ندارد، زیرا همگی ادامه دهنده یک هدف هستند و آن یگانه پرستی است.

وی ایستادگی در مقابل دشمنان را یکی از موارد مورد تاکید دین و رهبری دینی بیان کرد و افزود: ایستادگی در برابر دشمنان بهترین راه محقق شدن وحدت اسلامی است که اگر وحدت نباشد ایستادگی در مقابل متجاوزین معنا و مفهومی ندارد، چرا که دشمن قدرت نفاق را خوب می‌داند و مسلمانان اگر تا به حال ضربه‌ای هم خورده‌اند از نبود وحدت در میان آنهاست.

قدسی در پایان به رهبری پیامبر اکرم (ص) که در دوران جاهلیت در میان مردم مشرک آن چنان توانست با رهبری خویش سکان هدایت اسلام را به دست بگیرد اشاره کرد و گفت: رهبری امام علی (ع) در دوران بعد از پیامبر (ص) و یا هر کدام از ائمه اطهار علیهم السلام در زمان خویش به گونه‌ای سکاندار رهبری جامعه اسلامی بودند که اگر نبودند از اسلام و مسلمانان نامی هم باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام

کد N64398

وبگردی