آفتاب
به‌رغم تحریکات پیونگ‌یانگ؛

مانور کره‌جنوبی و آمریکا در موعد مقرر برگزار می‌شود

مانور کره‌جنوبی و آمریکا در موعد مقرر برگزار می‌شود

کره جنوبی امروز (جمعه) درخواست کره شمالی را به منظور متوقف کردن رزمایش نظامی خود با آمریکا را که به گفته پیونگ‌یانگ تحریک‌آمیز است، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی معمولا با فرارسیدن موعد برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی با آمریکا که برای ماه فوریه تا مارس سال جاری برنامه‌ریزی شده از کره جنوبی می‌خواهد تا این رزمایش را لغو کند چرا که آن را پیش درآمدی برای حمله به خاک خود می‌داند.

در سال جاری میلادی کره شمالی عنوان کرده که هر دو طرف اقداماتی را به منظور فروکاستن از تنش‌ها از جمله توقف حملات کلامی از سوی دو طرف انجام دهد. با این حال سئول گفته است که این کشور به عنوان یک کشور دموکراتیک دست به حملات پیش‌گیرانه نمی‌زند.

کیم مین سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: دو رزمایش برنامه‌ریزی شده میان کره جنوبی و آمریکا طبق برنامه‌ریزی قبلی برگزار خواهد شد. کره جنوبی یک کشور دموکراتیک است بنابراین ما دست به حملات پیشگیرانه نمی‌زنیم.

سال گذشته میلادی تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و سئول در پی تصویب تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به سبب آزمایش هسته‌ای آن بالا گرفت.

کره جنوبی همچنین گفت که درخواست اخیر کره شمالی که طی یک بیانیه بلند منتشر شد، فریبکارانه بوده و به‌رغم آنکه رهبر کره شمالی خواهان بهبود روابط دو طرف است، موجب توهین به کره جنوبی شده است.

انتهای پیام

کد N64317

وبگردی