آفتاب

تجمع ضدصهیونیستی به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ غزه در لندن برگزار می شود

تجمع ضدصهیونیستی به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ غزه در لندن برگزار می شود

لندن - ایرنا - مسلمانان انگلیس و دیگر فعالان مدنی حامی حقوق مردم فلسطین در پنجمین سالگرد تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، خود را برای برگزاری تجمع ضداسراییلی در لندن آماده می کنند.

به گزارش ایرنا، تجمع ضداسراییلی قرار است روز شنبه 18 ژانویه (28 دی ماه) و همزمان با سالروز پایان جنگ 22 روزه غزه، در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در انگلیس برگزار شود.

یک سخنگوی سازمان غیردولتی ˈهمبستگی با فلسطینˈ به عنوان سازمان دهنده این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: ما در این تجمع ضمن محکوم کردن جنایات اسراییل و بویژه حملات مجدد آن علیه غزه طی روزهای اخیر، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: اسراییل در جریان جنگ 22 روزه غزه با استفاده از انواع سلاح های متعارف و غیرمتعارف هزاران نفر از مردم غزه از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشید.

این سخنگو تاکید کرد: لغو محاصره ظالمانه و شش ساله غزه از دیگر مطالبات گروههای مدنی و حقوق بشری است که در تجمع روز شنبه بار دیگر مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

علاوه بر سازمان ˈهمبستگی با فلسطینˈ، چند تشکل دیگر از جمله مجمع فلسطینی های انگلیس، دوستان الاقصی، ابتکار مسلمانان بریتانیا، دوستان فلسطین در حزب لیبرال دموکرات، سازمان مبارزه برای خلع سلاح هسته ای، ائتلاف ضدجنگ انگلیس و چند اتحادیه صنفی و کارگری این کشور از برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.

به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ 22 روزه غزه، همچنین توماری با حدود چهار هزار امضاء خطاب به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تهیه شده که قرار است روز جمعه تسلیم دفتر وی شود.

در این تومار وضعیت مردم تحت محاصره غزه فاجعه بار توصیف شده و از نخست وزیر انگلیس خواسته شده است که برای لغو فوری و دائمی محاصره غزه تلاش کند.

اروپام**345
کد N64246

وبگردی