آفتاب

لاریجانی: غربی ها اگر درباره حزب الله درشت گویی کنند، تو دهنی می خورند

لاریجانی: غربی ها اگر درباره حزب الله درشت گویی کنند، تو دهنی می خورند

تهران – رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ایران جان خود را برای حزب الله می دهد، گفت: اگر مقامات غربی درباره حزب الله و مقاومت حرف درشت بزنند، قطعاً تودهنی می خورند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی شامگاه پنج شنبه در همایش تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ این مطلب را در واکنش به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی درباره ادای احترام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مقبره عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله لبنان بیان کرد.

وی گفت: چند روز پیش آمریکایی ها به اقدام ظریف برای احترام به مقبره عماد مغنیه انتقاد کردند و گفتند برای ما توجیه ندارد که چرا وزیر خارجه ایران به فرماندهان یک گروهک تروریستی احترام بگذارد.

رییس مجلس با اشاره به حضور مسوولان آمریکایی در مراسم قصاب اسرائیلی اظهار داشت: این اقدام شما خجالت آور است و شما باید پاسخ دهید که چرا در مراسم تشییع شارون قصاب صبرا و شتیلا شرکت کردید و به یک آدم کش ادای احترام کردید.

لاریجانی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران جان خود را برای حزب الله می دهد، تاکید کرد: اگر به حزب الله تعدی شود قطعا ایران پشتیبان حزب الله خواهد بود، زیرا حزب الله افتخار عالم اسلام است و کمر اسرائیل را شکسته است.

وی در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در چند سال اخیر تاثیرگذاری خود را بر منطقه و کشورهای اسلامی گذاشته و جریان بیداری اسلامی کار خود را کرده است و از این رو کشورهای غربی و بویژه آمریکا بدانند که با خاورمیانه ای جدید رو به رو هستند.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه غربی ها باید رفتار خود را در قبال مسلمانان عوض کنند، اظهار داشت: اگر مقامات غربی درباره حزب الله و مقاومت حرف درشت بزنند، قطعاً تودهنی می خورند؛ همه امت اسلامی به عماد مغنیه احترام می گذارد و این فرمانده حزب الله را سمبل شجاعت می داند.

لاریجانی در ادامه به موضوع هسته ای ایران و مذاکرات در این زمینه اشاره کرد و با تاکید بر این که مسلمان اهل خیانت نیست، گفت: خدعه و کلک زدن مشکلی است که به یک عرف در دنیای امروز تبدیل شده است.

وی به موضوع هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: در 10سال گذشته شاهد بودیم که غربی ها کلک می زدند؛ طی دو سال از طریق مذاکره سیاسی، گام به گام فعالیت های هسته ای ایران را به تعطیلی کشاندند و قول دادند که برای برخورداری ایران از این فناوری تضمین عینی می دهند اما به جای این تضمین ها پیشنهادهای تحقیرآمیزی مانند قطعات هواپیما، بیمه و نظایر آن را ارایه کردند.

مذاکره کننده اسبق هسته ای ایران یادآور شد: وقتی غربی ها تضمین عینی ارایه شده از سوی ایران را رد کردند، معلوم شد که از اول حرف آنها کلک بود و به همین خاطر ایران فناوری هسته ای را آغاز کرد ولی آنها در دنیا سر و صدا به راه انداختند.

لاریجانی تاکید کرد: امروز رهبران اروپایی اذهان می کنند که همان 10 سال پیش می توانستند بر سر موضوع هسته ای با ایران به تفاهم برسند ، هرچند در این مدت برای ایران مزاحمت ایجاد کردند اما خودشان هم نفعی نبردند.

وی با بیان اینکه زبونی و بی وجودی برخی کشورهای اسلامی غربی ها را درباره ایران حریص کرده بود، خطاب به غربی ها گفت: امروز اشتباه خود را تکرار نکنید؛ تصور نکنید که تحریم ها باعث شد که ایران با شما مذاکره کند.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ایران از فناوری هسته ای دست بر نمی دارد، تاکید کرد: گاهی غربی ها لابه لای حرف های خود اشتباهاتی مرتکب می شوند اما متوجه باشند که اگر رفتارشان کلک آمیز باشد، نمی توانند در مذاکرات با ایران پیش بروند.

ادامه دارد...

سیام**2025** 1552
کد N64212

وبگردی