آفتاب

ترور یک مقام اطلاعاتی در جنوب یمن

ترور یک مقام اطلاعاتی در جنوب یمن

تهران- ایرنا- یکی از مقامات پلیس یمن اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس سوار بر موتور یک مقام ارشد اطلاعاتی این کشور را روز پنجشنبه در شهر عدن ترور کردند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از عدن، براساس اعلام این مقام پلیس عراق، افراد مسلح به سوی محمد الخدامی معاون رئیس دایره اطلاعات شهر عدن در زمان حضور در این شهر شلیک کردند.

یکی دیگر از مقامات پلیس یمن خاطر نشان کرد: این یک نقشه ترور از پیش برنامه ریزی شده بود. هنوز به طور دقیق نمی دانیم چه گروهی عامل این حمله بوده است اما تحقیقات در این راستا آغاز شده است.

منابع محلی اعلام کردند که گزارش شده افراد مهاجم از محل حادثه گریخته اند و هنوز محل اختفای آنها مشخص نشده است.

این حمله افراد مسلح ساعاتی پس از آن انجام شد که شبه نظامیان القاعده به مقرهای نظامی در استان البیضاء حمله کردند که در این حمله 12 سرباز ارتش کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت ترور این مقام اطلاعاتی در شهر عدن را بر عهده نگرفته است اما با توجه به سابقه شاخه القاعده در شبه جزیره عرب به نظر می رسد عوامل وابسته به این گروه مسئول این حمله بوده اند.

القاعده در شبه جزیره عرب که در ژانویه 2009 آغاز به کار کرد، خطرناک ترین تهدید برای دولت یمن و این کشور محسوب می شود و این در حالی است که آمریکا و عربستان نیز بارها نسبت به گسترش فعالیت القاعده در یمن هشدار داده اند. اعضای گروه تروریستی القاعده در یمن بارها به اهداف مختلف از جمله نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در یمن حمله کرده اند. در پنجم دسامبر 2013 حدود 12 عضو القاعده به وزارت دفاع یمن حمله کردند که در این حمله 56 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر نیز زخمی شدند.

مترجمام/9234** 1514
کد N64102

وبگردی