آفتاب
درزمینه های اقتصادی و دفاعی

هند و کره جنوبی 9 قرارداد همکاری امضا کردند

هند و کره جنوبی 9 قرارداد همکاری امضا کردند

دهلی نو- ایرنا- هند و کره جنوبی 9 قرارداد همکاری در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، دفاعی و سایبری امضا کردند.

این قراردادهای همکاری امروز پنجشنبه ازسوی مانموهان سینگ نخست وزیر و ˈپارک گنون هایˈ رییس جمهور کره جنوبی دردهلی نو به امضا رسید.

مانموهان سینگ، نخست وزیر هند و رییس جمهور کره جنوبی پس از امضای این تفاهم نامه ها در مصاحبه مطبوعاتی مشترکی اعلام کردند دو کشور در باره راههای ارتقای روابط دو جانبه و تبادل دیدگاه ها در چند موضوع منطقه ای و بین المللی مذاکره کردند.

نخست وزیر هند با اشاره به اینکه موضوعات ملی و بین المللی مهم مورد علاقه دو طرف مورد بحث قرار گرفت، اظهار داشت: سران دو کشور در باره کنوانسیون اجتناب از مالیات دو برابر، نهایی شده است.

وی افزود: این کنوانسیون دو کشور را قادر می سازد که واردات و صادرات بیشتری داشته باشیم و در حوزه های راهبردی جدیدی به همکاری بپردازیم.

سینگ اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم که در کنار گفتگو در باره امور سایبری، ساختارهای امنیت ملی دو کشور ارتباط سالانه ای داشته باشند.

در این گفتگو، دو طرف احتمالات همکاری در حوزه های تجارت دفاعی و تولیدات و تحقیقات مشترک نظامی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر هند ضمن اشاره به صدور ویزای گردشگری در فرودگاه برای شهروندان کره جنوبی و بررسی امکانات ترابری هوایی غیرنظامی میان دو کشور، در باره حوزه علم و فناوری نیز گفت: پروژه های عملیاتی میان دو کشور از طریق بودجه 10 میلیون دلاری که در سال 2010 در نظر گرفته شده در حال انجام است.

رییس جمهور کره جنوبی نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن ابراز خرسندی از گفتگوی متقابل، از نخست وزیر هند خواست که به بانک های کره جنوبی اجازه دهد در هند آغاز به کار کنند.

وی گفت: هند و کره جنوبی چشم انداز همکاری گسترده ای در بخش نظامی دارند.

رییس جمهور کره جنوبی ضمن اشاره آشکار به کره شمالی گفت: شبه جزیره کره با تهدید سلاح های اتمی مواجه است و تلاش هایی باید صورت گیرد تا صلح و ثبات در منطقه تضمین شود.

دو کشور همچنین اعلام کردند کار روی پروژه فولاد پوسکو در هفته های آینده در هند آغاز می شود.

آساق/ 2165** 589**1514
کد N64092

وبگردی