آفتاب

حجت الاسلام سید علی خمینی: علم و عمل صالح، لازمه طلبگی است

حجت الاسلام سید علی خمینی: علم و عمل صالح، لازمه طلبگی است

جماران نوشت:

یادگار امام (س) در سفر 2 روزه به استان فارس صبح امروز وارد فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال معاون استاندار فارس، جامعه روحانیت استان، نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شیراز و جهرم و برخی مسئولین استانی ومقامات نظامی و انتظامی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در جمع مسئولین جهرم و طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) این شهرستان طی سخنانی در خصوص روزگار طلبگی گفت:کسی که پای در وادی طلبگی می گذارد باید دو ویژگی داشته باشد، البته شاید در هر انسانی باشد اما در افرادی که در این کسوت هستند باید بیشتر جلوه کند.

یادگار امام(س) تصریح کرد: اولین موضوع این دو ویژگی طالب علم بودن است زیرا در دوران شریف طلبگی علم آل محمد(ص) می آموزد و مسئولیت سختی در این مسیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی اظهار داشت: در مرحله دوم عمل صالح است که در همین راستا باید دنبال کنیم تا ببینیم تا چه میزان می توانیم در مسیر دستورات عمل کنیم.

یادگار امام ابراز داشت: علم همراه با انجام عمل صالح اجتماعی، مهمترین بخش حوزه های علمیه در راستای خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: امام خمینی(س) یک نفر تک و تنها بود که وقتی علم پیدا کرد و عمل صالح انجام داد هرگز نترسید و دنیا را به خود واداشت و همه سختی ها همچنین تبعید را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرد.

یادگار امام با اشاره به سختی دوران پیروزی انقلاب تصریح کرد: آن زمان انقلابیون وقتی اسم امام می آوردند مشکلات بسیاری وجود داشت و برای آن فرد سختی بسیاری ایجاد می کردند در همین شهر جهرم در سالهای 52 و 53 وقتی امام جمعه فقید این شهر مرحوم آیت الله سیدحسین آیت الهی اعلام مرجمعیت امام را اعلام کردند حوادث سختی برای ایشان پیش آوردند.

وی تصریح کرد: وقتی انسان علم پیدا کند و عمل صالح داشته باشد، خداوند هم در دلها محبت قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی با اشاره به روند رو به رشد مراکز علوم دینی در کشور بیان کرد: بعد از انقلاب نگاه به حوزه های علمیه و طلابت بسیار تغییر کرد و ظرفیت های بسیار خوبی به وجود آمد و در همه کشور این موضوع مشاهده می شود و روحانیون وظیفه دارند به کمک خیرین مراکز علوم اسلامی بسازند.

219219 

 

کد N63977

وبگردی