آفتاب

رییس اتحاد سنی پاکستان: ایران در راستای وحدت مسلمانان خدمات موثری داشته است

رییس اتحاد سنی پاکستان: ایران در راستای وحدت مسلمانان خدمات موثری داشته است

اسلام آباد - ایرنا - رییس حزب سیاسی مذهبی ˈشورای اتحاد سنیˈ پاکستان تاکید کرد: مسلمانان جهان به نقش موثر و راهکارهای کلیدی مقام های جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحکیم وحدت و همبستگی امت اسلامی اشاره داشته و معتقدندکه تلاش های ایران این راه را هموارتر کرده است.

ˈصاحب زاده حامدرضاˈ پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: ایران با توجه به توطئه های استکباری و طرح های شیطانی رژیم غیرقانونی صهیونیستی در راستای تفرقه افروزی میان مسلمانان ؛ همواره نسبت به چالش های جهان اسلام ابراز نگرانی کرده و تلاش های موثری برای رفع این مسائل انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی که خود قربانی تروریسم بوده و سالها در جنگ تحمیلی با عناصر استکباری مبارزه کرده به خوبی نسبت به توطئه های ضداسلامی دشمنان آگاه بوده و توانسته گام های موثری در مسیر وحدت اسلامی و روشنگری مسلمانان نسبت به واکنش به طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی بردارد.

حامدرضا با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اتحاد امت اسلامی علیه توطئه دشمنان به ویژه صهیونیست ها گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نه تنها چراغ راه سعادت برای ایرانی ها بود؛ بلکه تمام جهان اسلام و مردم دنیا مشاهده کردند که امام خمینی چگونه رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد و حکومتی اسلامی همراه با اتحاد و همبستگی میان مردم ایجاد کردند.

وی بر این باور است که قدرت های جهانی اکنون در حیرت بسر می برند که دولت و مردم ایران باتوجه به تحریم های غیرقانونی علیه آنان ؛ چگونه مراحل ترقی را طی کرده و حتی ذره ای از سیاست و حق قانونی خود برای توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نکردند.

این شخصیت مذهبی پاکستان؛ عناصر وابسته به آمریکا، رژیم نامشروع اسراییل و برخی کشورهای عربی را به ایجاد درگیری های مذهبی و خشونت های فرقه ای در منطقه از جمله کشورهای ˈسوریه، عراق، پاکستان ؛ افغانستان و مصرˈ متهم کرد و افزود: متاسفانه برخی از کشورهای عربی که خود را مدعی رهبری امت اسلامی می دانند با پشتیبانی مالی از گروه های تکفیری به عامل فساد و جنگ میان مسلمانان تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای عربی نیز از عناصر غربی دعوت کردند که به سوریه حمله ور شده و حتی آنان هزینه این جنگ را پرداخت می کنند ولی باید گفت که این کشورها که خود در زمره کشورهای اسلامی محسوب می شوند چگونه حاضر هستند قدرت های بیگانه را برای کشتن برادران دینی و حمله به اماکن مقدس اسلامی دعوت کنند.

صاحب زاده حامدرضا گفت: امروز در پاکستان تمام فرق مذهبی به ویژه شیعیان و اهل تسنن بصورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند البته برخی از گروه های تکفیری و درعین حال غیرقانونی که مدعی اسلام گرایی هستند ضمن دریافت حمایت های مالی از کشورهای بیگانه و برخی از سرویس های اطلاعاتی کشورهای منطقه به منظور ایجاد فضای درگیری و تشدید اختلافات فرقه ای در پاکستان ؛ توطئه می کنند.

وی تاکید کرد: این حسرت دیرینه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که جهان اسلام با هرج و مرج روبرو شده و مسلمانان در فضای درگیری و کشتار قرار بگیرند اما وظیفه مسلمانان جهان اتخاذ رویکرد صلح آمیز، خویشتنداری و بردباری درخصوص تمام مسائل بوده و درعین حال دولت های اسلامی نیز نباید اجازه دهند تا عناصر خارجی در امور داخلی کشورهایشان دخالت و یا اقدام به توطئه علیه امت اسلامی کنند.

آساق ** 1095**1392
کد N63844

وبگردی