آفتاب

روند صلح خاورمیانه، محور مذاکرات ملک عبدالله دوم با نتانیاهو در امان

روند صلح خاورمیانه، محور مذاکرات ملک عبدالله دوم با نتانیاهو در امان

پادشاه اردن امروز (پنجشنبه) با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امان دیدار و درخصوص مذاکرات میان مسئولان اسرائیلی و فلسطینی بحث و مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدار میان عبدالله دوم، پادشاه اردن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار پادشاه اردن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیداری با جان کری، وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت که هدف از آنها رایزنی و هماهنگی مداوم میان وی با طرف‌های ذیربط در روند صلح است.

در این بیانیه آمده است که این دیدار به دلیل تمایل پادشاه اردن برای تحقق پیشرفت‌های ملموسی صورت گرفت که آرمان‌های مردم فلسطین را عملی سازد و در همین حال به منافع عالی اردن نیز جامه عمل بپوشاند.

آخرین سفر بنیامین نتانیاهو به اردن در مارس سال 2013 صورت گرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به دلیل مشکلاتی که بر سر راه روند صلح وجود دارد، از روند صلح کنار نخواهد کشید.

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس "موسسه امنیت ملی اسرائیل" در تل‌آویو عنوان داشت: مذاکرات ما با فلسطینی‌ها که وارد ششمین ماه خود شده است، دشوار و پیچیده است. اما اسرائیل با وجود دشواری‌هایی که بر سر راه روند صلح وجود دارد، از این روند کنار نخواهد کشید.

وی افزود: ما با جدیت به منافع خود پایبند هستیم. اما برای دستیابی به توافق باید فلسطینی‌ها "کشور یهود" را به رسمیت بشناسند و به درگیری‌ها پایان دهند. ما می‌خواهیم به توافق صلح با همسایگانمان دست یابیم.

انتهای پیام

کد N63817

وبگردی