آفتاب

رئیس جمهور:دولت پای قول خود می​ایستد/همه مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند

رئیس جمهور:دولت پای قول خود می​ایستد/همه مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند

حسن روحانی پس از ورود به شهر خرمشهر با حضور در مسجد جامع این شهر برنامه های دولت یازدهم برای توسعه و پیشرفت خرمشهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی گفت:  خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ایران در برابر متجاوزان است. گرچه در این سفر فرصت نبود تا در بخش های مختلف این استان از نزدیک سخنان شما را بشنوم اما دیدار با مردم خرمشهر و آبادان به عنوان نماد جهاد و ایستادگی برای دولت ضروری است. وی با بیان اینکه خرمشهر بازسازی شده اما نیاز به نوسازی دارد تصریح کرد: گرچه دولت های قبلی برای خرمشهر قدم های قابل ملاحظه ای را برداشته اند اما تا رسیدن به درخواست مردم راه طولانی در پیش داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد:ما یادمان نخواهد رفت روزهای سخت مهر سال 59 که خرمشهر تسلیم نشد و مردم این شهر خیابان به خیابان و خانه به خانه ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه  این موضوع درست است که مردم این شهر از شرایط زیست محیطی در رنج به سر می برند و در مسئله اشتغال مشکلات فراوانی دارند ، گفت: نرخ بیکاری و مشکلات اشتغال در این شهر قابل قبول نیست و باید این موضوع بر طرف شود.

روحانی با اشاره به اقدامات 5 ماه گذشته دولت یازدهم افزود: دولت خود را موظف می داند قدم های بلند تری بردارد و باید اروند احیا ، پاکسازی و لایروبی شود و این موضوع از اهداف دولت است و اگر اروند آباد شود منطقه آباد می شود و کشور به آبادی می رسد.

روحانی با بیان اینکه خرمشهر باید به نگین تجارت منطقه تبدیل شود گفت: برای اینکار دولت کل شهر آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اعلام می کند و از فعالان اقتصادی برای حضور در خرمشهر و آبادان دعوت به عمل می آورد.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای توافقنامه ژنو در روزهای آینده گفت: تحریم پتروشیمی ، خودرو ، بیمه و کشتیرانی به زودی برداشته می شود و شرایط کمی مساعدتر خواهد شد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: دولت مصمم است روابط خود را با کشورهای همسایه تقویت کند و باید با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت اگر قولی بدهد پای قول خود خواهد ایستاد تاکید کرد: این دولت تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت و تمام مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.

219219

 

 

کد N63637

وبگردی