آفتاب
به رغم درخواست کره شمالی برای لغو رزمایش؛

امریکا و کره جنوبی رزمایش مشترک برگزار می کنند

امریکا و کره جنوبی رزمایش مشترک برگزار می کنند

تهران- ایرنا - وزارت دفاع کره جنوبی پنجشنبه اعلام کرد که رزمایش مشترک این کشور با آمریکا به رغم درخواست کره شمالی برای لغو آن طبق برنامه تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول، ˈکیم مینک سئوکˈ سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: رزمایش مشترک آمریکا- کره جنوبی طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد و اگر کره شمالی بخواهد اقدامات تحریک آمیز علیه این رزمایش نظامی انجام دهد، ارتش ما به شدت به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

براساس گزارش های قبلی، آمریکا و کره جنوبی قصد دارند از اواخر فوریه تا ماه آوریل این رزمایش مشترک را با حضور نیروهای نظامی دو کشور برگزار کنند.

این درحالی است که کره شمالی چهارشنبه از آمریکا و کره جنوبی خواست تا رزمایش مشترکی را که قرار است اواخر فوریه آغاز و تا ماه اوریل ادامه یابد، لغو کنند.

کره شمالی نسبت به برگزاری این رزمایش به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد که برگزاری این رزمایش سالانه به شدت روابط دو کره را پرتنش خواهد کرد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بودند که برگزاری این گونه رزمایش های مشترک سالانه با هدف تقویت توان نظامی دو کشور و همچنین مقابله با تهدیدهای از سوی کره شمالی انجام می شود.

کمیته اتحاد صلح آمیز خانه پدری که یک ارگان دولتی کره شمالی است، چهارشنبه اعلام کرد که این رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اعلام جنگ از سوی این دو کشور است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از این بیانیه عنوان کرد: ˈپیونگ یانگˈ هشدار می دهد که امریکا و کره جنوبی هرگونه رزمایش نظامی خود را که به شدت روابط دو کره را پرتنش می کند، متوقف کنند.

سئول اعلام کرده است که این رزمایش ماهیتی دفاعی دارد اما کره شمالی این رزمایش را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می داند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی افزود: کره شمالی در راستای بهبود روابط با کره جنوبی باید صداقت خود را در مورد اقداماتش برای خلع سلاح هسته ای نشان دهد و از انتقاد از رزمایش و تمرین های نظامی که ماهیتی دفاعی دارند، امتناع کند.

این مقام نظامی کره جنوبی تصریح کرد که روابط دو کره زمانی بهبود می یابد که مساله هسته ای کره شمالی حل شده باشد. وی گفت که تهدیدهای کره شمالی فقط روابط دو کره را به مخاصره می اندازد.

مترجمام**9234**1392
کد N63351

وبگردی