آفتاب

یک ژنرال ارتش چین دستگیر شد

یک ژنرال ارتش چین دستگیر شد

پکن - ایرنا - یک روزپس ازآنکه رییس جمهور چین گفت به مفسدان درکشورش رحم نخواهد شد، منابع خبری از دستگیری یک ژنرال ارشد ارتش این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تقریبا تمامی رسانه های جمعی چین اعم از نوشتاری، تصویری و اینترنتی روز پنجشنبه گزارش هایی درباره فساد مالی ژنرال ˈ گو جونگ شان ˈ معاون اداره کل لجستیک ارتش منتشر کردند.

اگرچه جزییات زیادی دراین باره منتشر نشده اما روزنامه ˈگلوبال تایمزˈ تصویری ازاین مقام ارشد نظامی منتشر کرده و افزوده که فقط یکی از زد و بندهای وی در شانگهای برایش 330 میلیون دلار درآمد داشته است.

این روزنامه همچنین تصویری ازاملاک این ژنرال و یکی ازخانه هایش که شبیه کاخ های امپراتورهای سابق چین می باشد منتشر کرده است.

رسانه های چین گزارش کرده اند که در جریان جستجو از املاک این مقام نظامی از داخل برخی از خانه هایش شمش های طلا بدست آمده است .

برخی از سایت های اینترنتی چین مبالغ اختلاس ژنرال گو جونگ را بسیار کلان توصیف کرده اما گلوبال تایمز می نویسد تا زمانی که مسایل در دادگاه نهایی نشود جزییات برای عموم فاش نخواهد شد.

رسانه های چین از اینکه فساد مالی و اختلاس درکشورشان از جمله درمیان نظامیانی که حافظ حاکمیت هستند ریشه دوانده ابراز نگرانی کرده اند.

همچنین امروز اعلام شد که باشگاه ها و سالن های پذیرایی ویژه ای که دراکثر پارک های پکن فقط به روی مسوولان و مقام ها بازبود و از ورود عموم مردم به آنها جلوگیری می شد ، تعطیل شده اند.

ˈ شی جین پینگˈ رییس جمهور چین که پرچمدار مبارزه با فساد در کشورش شده دیروز در جمع مسوولان کمیته مرکزی انضباطی حزب کمونیست هشدار داد به مفسدان رحم نخواهد شد.

وی تاکید کرد: هر مسوول و مقام فاسدی را که دستگیر کنیم بشدت با او برخورد خواهد شد.

رییس جمهور چین با اشاره به اینکه کسی نباید به این نتیجه برسد که قوانین مبارزه با فساد فقط ˈکاغذˈ می باشند،افزود: تمام دست های کثیف در چین روزی دستبند زده خواهند شد.

با این حال شی جین پینگ اذعان کرد که بسترهای فساد هنوز در کشورش وجود دارد و اوضاع به رغم مبارزه سرسخت با مفسدان خوب نیست.

براساس آمار نزدیک به 27 هزار مورد رشوه خواری و اختلاس در سال 2013 میلادی درچین به ثبت رسید که 80 درصد از پرونده های فساد مالی بسیار جدی و با مبالغ بالا بوده است.

دولت چین گفته فساد در صورتی که ریشه کن نشود بقای حزب حاکم و کشور را به مخاطره خواهد انداخت .

نسل جدید رهبری درچین اولویت کاری خود را مبارزه با فساد اعلام کرده است.

آساق ** 275 ** 2100
کد N63104

وبگردی