آفتاب

کلید صندوقچه اسرار تروریست سعودی در دست ارتش لبنان

کلید صندوقچه اسرار تروریست سعودی در دست ارتش لبنان

بیروت – ایرنا - «جمال دفتردار» کلید صندوقچه اسرار«ماجدالماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروه تروریستی تکفیری گردان های «عبدالله عزام» اکنون در دست ارتش لبنان است و انتظار می رود بزودی از جنایات گروه های تکفیری تروریستی از جمله انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت رمزگشایی شود.

به گزارش ایرنا ، بازداشت جمال دفتردار تروریست خطرناک لبنانی که بسیار مهمتر از ماجد الماجد خوانده شده است، امیدها را برای دستیابی به اسرارصندوقچه تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و بین المللی آن بویژه محور سعودی – صهیونیستی که با مرگ مشکوک ماجد الماجد به زیر خاک رفت، افزایش یافته است.

ناظران معتقدند، جمال دفتردار گزینه اول جایگزینی تروریست سعودی برای سرکردگی گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام که مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را پذیرفته است، قطعا از اطلاعات مخفی شده در صندوقچه اسرار گروه های تکفیری تروریستی اطلاعات بسیار مهمی دارد که می تواند زمینه نابودی این گروه ها را فراهم کند.

انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، همسر یکی از دیپلمات های ایرانی و 4 تن از محافظان سفارت و همچنین زخمی شدن بیش از 150 تن دیگر منجر شد.

گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» مسئولیت این جنایت تروریستی را برعهده گرفت.

اخیرا « ماجد الماجد» تروریست سعودی در لبنان بازداشت اما بعداز مدتی اعلام شد که در بیمارستان نظامی بیروت مرده است.

اکنون هیات قضایی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری پرونده انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان بسر می برد.

اعضای هیات ایرانی به سرپرستی « عبدالعلی میرکوهی » معاون وزیر دادگستری ایران قرار است امروز با « عدنان منصور» وزیر خارجه ،« مروان شربل» وزیر کشور ، « شکیب قرطباوی»وزیر دادگستری ، « سمیر حمود» دادستان کل و مقامات اطلاعات ارتش لبنان بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کنند.



** دفتر دار کیست؟

دفتردار نفر 23 از فهرست 56 تروریست با تابعیت های مختلف سعودی ، لبنانی ، فلسطینی و اردنی است که به اتهام وابستگی به گروه های تکفیری تروریستی مانند القاعده ، فتح الاسلام و گروه الانصار تحت تعقیب هستند.

او با اسم مرکب به نام جمال محمد مسلم المدنی دفتردار متولد 1970 برج البراجنه بیروت پایتخت لبنان است ، از سال 2006 تحت تعقیب قرار گرفته و دادگاهی در سال 2007 او را غیابا محاکمه و دستور بازداشتش را صادر کرد.

این تروریست لبنانی که اخیرا با یک دختر 16 ساله سوری از شهر القصیر ازدواج کرده ، در موسسه البخاری در شمال لبنان درس خوانده و شاگرد « ابوبکرحمود»رهبرمعنوی گردان های عبدالله عزام است که اکنون در عربستان سعودی اقامت دارد.

دفتردار که سالها ساکن عربستان سعودی بوده اواخر سال 2006 میلادی در یکی از شهرهای این کشوربا «عدنان محمد» امام مسجد «الحمزه» در منطقه القبه شهر طرابلس لبنان و رهبر یک گروه مسلح دیدار کرده است.

در این دیدار توافق می شود که دفتردار به لبنان بازگردد و مسئولیت آموزش نظامی در اردوگاه نهر البارد را برعهده بگیرد و بعداز بازگشت به لبنان نخستین ملاقاتش با «شاکر العبسی» و«ابوهریره» از مسئولان گروه تکفیری تروریستی فتح الاسلام بوده است.

دفتردار سپس عازم اردوگاه عین الحلوه می شود و با «هیثم السعدی» ملقب به «ابوطارق» سرکرده باند الانصار دیدار می کند.

جمال دفتردار ابتدا مسئولیت هایی را در گروه فتح الاسلام برعهده می گیرد اما بعداز شکست این گروه وارد دیگر گروه تکفیری تروریستی به نام گردان های عبدالله عزام می شود و اخیرا مسئولیت یک گروه از تروریست های تکفیری وابسته به این گروه را در نبردهای سوریه برعهده داشته است.

وی صبح دیروز(چهارشنبه) به همراه همسرش توسط نیروهای ارتش لبنان در شهر کامداللوز در بقاع غربی بازداشت و اکنون تحت بازجویی در وزارت دفاع لبنان قرار دارد.

از خانه ای که او در آن مخفی بوده است ، مقادیر زیادی سلاح و دیگر تجهیزات نظامی برای جنایات تروریستی کشف و ضبط شده است.

در همین حال روزنامه لبنانی«السفیر» هم امروز (پنجشنبه) نوشت که ارتش لبنان با به دام انداختن «جمال دفتردار» یکی دیگراز سرکردگان گروه جنایتکار گردان های «عبدالله عزام» به موفقیتی دیگر در مقابله با تروریست های تکفیری دست یافت.

السفیر نوشت که دفتردار یک عنصر طراح و برنامه ریز جنایات تروریستی گردان های عبدالله عزام بود و حتی نقش و جایگاه او از تروریست سعودی «ماجدالماجد»که سرکرده اول این گروه تروریستی تکفیری بود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از آنجا که دفتردار دارای اسامی مستعار از جمله «محمدسعید المصری» بوده بوده است ، برخی رسانه های لبنانی از جمله پایگاه اطلاع رسانی النشره به اشتباه از بازداشت دو تن خبر دادند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه دفتر دار همواره بین عربستان سعودی ، اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در لبنان و سوریه در حال رفت و آمد بود است، نوشت : حدود 6 ماه قبل در نبردهای القلمون در سوریه از ناحیه کمر و پا زخمی و سپس به شهرکامداللوز در منطقه بقاع غربی لبنان منتقل و در بیمارستان «فرحات» این شهرک جراحی می شود و در حال سپری کردن دوران نقاهت بوده است.

السفیر خاطرنشان کرد که این تروریست تکفیری در حملات به ایست و بازرسی های ارتش لبنان از جمله شهر صیدا و انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت دست داشته است.

این روزنامه لبنانی افزود: «مازن ابوعباس» همراه دفتردار قصد داشته است با یک اقدام انتحاری علیه نیروهای ارتش لبنان که درصدد بازداشت این تروریست تکفیری بوده اند، زمینه فرار او را فراهم کند که قبل از هراقدامی با تیراندازی نظامیان لبنانی زخمی و سپس در بیمارستان به هلاکت می رسد.

به نوشته ارتش لبنان بعداز بازداشت یک تبعه فلسطینی به نام «خالد حسین الحاج» با نام مستعار «ابوتکه»توانسته است به دفتر داربرسند.

الحاج به دفتر دار در نقل وانتقال ماجدالماجد و تامین مخفیگاه و درمان این تروریست سعودی در بیمارستان های لبنان و با نام های مستعار کمک می کرده است.

این روزنامه لبنانی تاکید کرده است که دفتر دار در نخستین ساعات بازداشت و در جریان بازجویی های اولیه ، اطلاعات بسیار مهمی را فاش کرده است.

خاورم ** 1324
کد N63064

وبگردی