آفتاب

بوسنی به لحاظ مناطق مین گذاری شده از خطرناکترین کشورها است

بوسنی به لحاظ مناطق مین گذاری شده از خطرناکترین کشورها است

بلگراد- ایرنا- با توجه به اینکه یکهزار و 218 کیلومتر از مناطق بوسنی و هرزگوین در جنگ های دهه نود میلادی در بالکان مین گذاری شده است، در زمره خطرناکترین کشورهای جهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، مرکز مین یابی بوسنی و هرزگوین در این راستا با انتشار بیانیه ای ضمن هشدار به مردم این کشور برای دور شدن از میدان های مین علامت گذاری شده، گفت که در سال جاری میلادی به خاطر بی توجهی به مناطق ممنوعه مین گذاری شده 3 نفر جان خود را از دست داده و 3 نفر نیز مجروح شده اند.

در این اطلاعیه همچنین از مردم درخواست شده است که علائم نصب شده در مناطق مین گذاری شده را جا به جا نکنند و هر تخلفی در این مورد را به ایستگاه های پلیس در سراسر کشور اطلاع دهند.

از پایان جنگ در بوسنی و هرزگوین در سال 1995 میلادی تا کنون 600 نفر بر اثر انفجار مین در مناطق مین گذاری شده جان خود را از دست داده اند و یک هزار و 115 نفر نیز مجروح شده اند.

بیش از 80 کشور در جهان با مساله مین که اغلب قربانی آن بچه ها هستند، مبارزه می کنند و در این رابطه از سال 1992 میلادی تاکنون حدود 217 میلیون یورو برای عملیات خنثی سازی مین اختصاص داده شده است.

در سال گذشته میلادی برای اجرای عملیات خنثی سازی 41 طرح در 24 کشور حدود 18 میلیون یورو هزینه شده است.

اروپام**2061** 3404
کد N62897

وبگردی