آفتاب

اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اظهارات سفرای سابق رژیم صهیونیستی در مورد ترور افراد مرتبط با انفجار آمیا

اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اظهارات سفرای سابق رژیم صهیونیستی در مورد ترور افراد مرتبط با انفجار آمیا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اظهارات دو تن از سفرای سابق رژیم صهیونیستی ، مبنی بر ترور اکثر افرادی که در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین دخالت داشته اند توسط این رژیم ، تصریح کرد : اینگونه اظهارات اعتراف آشکار به ارتکاب تروریسم دولتی توسط رژیم صهیونیستی محسوب می شود و لازم است توسط دولتها و ملتهای متمدن و صلح دوست محکوم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم همچنین افزود: این اظهارات نشان دهنده آن است که رژیم صهیونیستی از هویت مرتکبین این جنایت از ابتدا کاملا خبر داشته و به طور هدفمند تلاش کرده که آنها را از بین ببرد تا هویت آنها و واقعیت در مورد این موضوع برای همیشه پنهان بماند.

وی خاطر نشان ساخت : اگر رژیم صهیونیستی آنگونه که ادعا می کند از هویت این افراد مطلع بوده باید این سئوال شود که چرا این اطلاعات را تاکنون پنهان نموده و به چه دلیل بیست سال است که به شهروندان ایرانی در این رابطه اتهام وارد می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود : جمهوری اسلامی ایران بار ها در مذاکرات با مقامات آرژانتینی اعلام نموده که اتهام به شهروندان ایرانی در رابطه با موضوع آمیا ، ابزاری برای پنهان نمودن هویت مرتکبین واقعی این جنایت بوده است و اینک اظهارات سفرای مزبور هم تاییدی بر همین واقعیت است .

مرضیه افخم تصریح کرد : وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته یادداشت تفاهمی را با دولت آرژانتین امضاء نمود تا از طریق اجرای این یادداشت تفاهم حقیقت این ماجرا برای جهانیان روشن شود و در حال حاضر نیز در مورد جزئیات اجرای این یادداشت تفاهم با دولت آرژانتین در حال مذاکره هستیم . این مذاکرات روندی رو به جلو را طی می کند و امیدواریم دولتهای ایران و آرژانتین از طریق این همکاری بتوانند هویت مرتکبین واقعی این جنایت را روشن و گام مشترکی برای اجرای عدالت بردارند.
 

کد N62811

وبگردی