آفتاب

ارتش لبنان دوعضواصلی گروه تروریستی گردان های عبدالله عزام را بازداشت کرد

ارتش لبنان دوعضواصلی گروه تروریستی گردان های عبدالله عزام را بازداشت کرد

بیروت – ایرنا – نیروهای امنیتی ارتش لبنان دو عضو اصلی گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» را در منطقه بقاع این کشور بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی لبنانی النشره امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر افزود: «محمد المصری» یک تبعه سوری که از او به عنوان یکی از جایگزین های « ماجد الماجد» تروریستی سعودی یاد می شود، بازداشت شده است.

المصری اطلاعات مهمی از تحرکات ماجد الماجد و ارتباط های او دارد.

النشره همچنین گزارش داد که ارتش لبنان موفق شده است « جمال دفتردار» یک تروریست تحت تعقیب و از رهبران گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام را بازداشت کند.

این پایگاه اطلاع رسانی لبنانی قبلا هم خبرداده بود که « مازن ابوعباس» یک شهروند لبنانی همدست « ماجد الماجد» تروریست سعودی در درگیری با ارتش لبنان کشته شده است.

النشره افزود: ارتش لبنان صبح امروز(چهارشنبه) با محاصره شهر کامد اللوز در بقاع غربی لبنان اقدام به بازداشت « مازن ابوعباس» شهروند لبنانی کرد.

ابوعباس یکی از افراد تحت تعقیب ارتش لبنان بود که شرایط رفت و آمدهای تروریست در لبنان و مرزهای این کشور با سوریه را فراهم می کرده و آخرین بار او را از بقاع غربی به بیمارستان المقاصد بیروت منتقل کرده است.

وی به مدت 2 سال را به دلیل عضویت در گروه تکفیری تروریستی فتح الاسلام در زندان بسر برده است.

ماجد الماجد مدتی را در خانه او که نزدیک بیمارستان « فرحات» در شهر کامد اللوز بوده ، مخفی بوده است.

براساس این گزارش ، ابوعباس که در محاصره ارتش لبنان قرار داشت با پرتاب بمب های دست ساز و تیراندازی قصد فرار داست که توسط نیروهای ارتش هدف قرار گرفت و کشته شد.

النشره در خبر اول خود نوشته بود که ارتش لبنان درعملیات بازداشت همدست تروریست سعودی از بمب های دود زا استفاده و در جریان درگیری به پای او گلوله اصابت کرد و ابوعباس به یکی از بیمارستان های منطقه برای مداوا منتقل شد و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

خبرگزاری ملی لبنان هم خبر بازداشت دوشهروند لبنانی و سوری در رابطه با ماجد الماجد را تایید کرده است.

ارتش و نیروهای امنیتی لبنان درصدد بازداشت دیگر همدستان ماجد الماجد تروریست سعودی هستند.

دادستانی نظامی لبنان هم دیروز یک تبعه فلسطینی را که به اتهام دست داشتن در انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شده، تحویل گرفته است.

انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منجر به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، همسر یکی از دیپلمات های ایرانی و 4 تن از محافظان سفارت و همچنین زخمی شدن بیش از 150 تن دیگر شد.

گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» مسئولیت این جنایت تروریستی را برعهده گرفت.

اخیرا « ماجد الماجد» تروریست سعودی در لبنان بازداشت اما بعداز مدتی اعلام شد که در بیمارستان نظامی بیروت مرده است.

بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای در لبنان مرگ الماجد را که جسدش تحویل مقامات سعودی و به ریاض منتقل شد، مشکوک خوانده اند.

خاورم ** 1324
کد N62542

وبگردی