آفتاب

اشتغال مطالبه جدی سران عشایر استان خوزستان از دولت تدبیر و امید است

اشتغال مطالبه جدی سران عشایر استان خوزستان از دولت تدبیر و امید است

اهواز -ایرنا- سران عشایر و قومیت های مختلف استان خوزستان در نشست پیش از ظهر چهارشنبه با رییس جمهوری حل مشکل بیکاری و رفع محرومیت از مناطق را به عنوان مهمترین مطالبات خود از دولت تدبیر و امید خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از سران عشایر به نمایندگی از عشایر عرب خوزستان خطاب به رییس جمهوری گفت: از آنجا که 70 درصد بودجه کشور از خوزستان تامین می شود توجه به مشکلات این استان و حل آنها ضروری است.

وی ضمن ارائه راهکارهایی برای حل مشکل اشتغال در استان، از رییس جمهوری خواست استان خوزستان را به عدد سالهای دفاع مقدس، برای هشت سال به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام کند.

شتاب بخشی در اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، توسعه صادارت و صنعت، توسعه گردشگری، تخصیص اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی و حل مشکلات زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها به صورت ریشه ای از دیگر مطالبات طرح شده از سوی این رییس عشیره عرب بود.

وی خواستار توقف طرح انتقال آب موسوم به بهشت آباد و تامین آب آشامیدنی شهرهای استان خوزستان شد و گفت: توجه به فرهنگ و ادب مردم بومی عرب خوزستان که برگرفته از فرهنگ اصیل اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است خواسته عشیره عربی از رییس جمهوری است.

وی خواستار تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی اقوام و مذاهب در وزارت خانه ها و استانداری ها شد و گفت: توسعه دانشگاههای جدید و حمایت از آنها توسط دولت در استان خوزستان ضروری است.

ˈعزت الله حاجی وندی رشیدیˈ نیز به نمایندگی از عشایر بختیاری در این نشست هم اندیشی به بیان محرومیت های جامعه عشایری در خوزستان پرداخت و گفت: اعتبارات استان با انبوه مشکلات جامعه عشایر همخوانی ندارد.

اختصاص برخی اراضی مستعد ملی برای اشتغال و تولید خانوارهای عشایر، جبران خسارات ناشی از خشکسالی و بهبود قیمت تضمینی محصولات کشاورزی از دیکر مطالبات سران عشایر و اقوام خوزستان از دولت تدبیر و امید بود.

کاروان تدبیر و امید به ریاست آقای روحانی از روز سه شنبه وارد استان خوزستان شده است.

648/538/ 607
کد N62490

وبگردی