آفتاب
دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس

بررسی طرح هوای پاک/ ارزیابی عملکرد دولت در حمایت از اتباع ایرانی

بررسی طرح هوای پاک/ ارزیابی عملکرد دولت در حمایت از اتباع ایرانی

نمایندگان مجلس هفته آینده ضمن بررسی طرح هوای پاک، رسیدگی به گزارش کمیسیون اصل 90 در ارزیابی از عملکرد قوه مجریه در حمایت ودفاع از حقوق اتباع ایرانی آسیب دیده از کشورهای خارجی را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار پار لمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجلس هفته آینده روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه و بعد از یک هفته تعطیلی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلسات علنی‌اش ر ا برگزار می‌کند.

تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و انتخاب احدی از نمایندگان مجلس جهت عضویت در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به جای عضو مستعفی احمد توکلی ازجمله موارد کاری مجلس به شمار می‌آید.

ادامه بررسی جزئیات لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیات‌ها و بررسی طرح الزام دولت به حمایت از استان‌هایی که مورد هجوم ریزگردها قرار دارند با اصلاح عنوان به طرح هوای پاک نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

از دیگر موارد کاری مجلس رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد و اصلاحیه آن مصوب 1377 و الحاق موادی به آن که تقاضای مسکوت ماندن این طرح به مدت یک ماه در جلسه علنی 13 آذر به تصویب رسیده بود، است.

بررسی طرح نظام رتبه بندی معلمان، لایحه موافقنامه همکاری‌های امنیتی بین دو دولت ایران و پاکستان، طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، لایحه تعیین حریم حفاظتی، امنیتی، اماکن و تاسیسات و لایحه موافقتنامه ایجاد وراه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی در دستور کاری مجلس قرار گرفته است.

طبق دستور هفتگی مجلس، لوایح موافقتنامه بین دولت ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه، چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح و موافقتنامه دولت ایران و جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

از دیگر موارد مندرج در دستور کاری مجلس رسیدگی به لوایح اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء، دریافت عوارض برق تجدیدپذیر، تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن است.

بررسی طر ح اصلاح بند «ج» ماده 178 قانون برنامه پنج ساله توسعه، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و لایحه اجازه الحاق ایران به پروتکل‌های اصلاحی یک، دو و چهار کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به موجب پر وتکل لاهه منظور به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین‌المللی نیز در دستور هفتگی مجلس مندرج شده است.

از دیگر موارد مندرج شده در دستور کاری مجلس بررسی دلایل رد طرح اصلاح ما ده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، لایحه اصلاح ماده هشت قانون تاسیس سازمان اسنا ملی، لایحه اصلاح قانن نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی و طرح استفساریه ماده 24 قانون بیمه است.

انتهای پیام

کد N62305

وبگردی