آفتاب
مدیركل راه و شهرسازی مازندران:

كاهش سوانح رانندگی نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی‌ست

كاهش سوانح رانندگی نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی‌ست

مدیركل راه و شهرسازی مازندران كاهش سوانح رانندگی را نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم کاربران جاده‌ای از مقوله ایمنی اظهار داشت: کاهش سوانح رانندگی نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی است.

به گزارش ایلنا از ساری، سید علی اسد در نشست کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی ضمن قدردانی از تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور تلاش و پیگیری در جهت کاهش سوانح رانندگی در استان عنوان کرد: با توجه به شرایط جاده‌ای استان و حجم زیاد گردشگر مهم‌ترین عامل برای روان سازی محور‌ها رانندگانی هستند که با رعایت قوانین و مقررات و مدیریت خود در رانندگی می‌توانند نقش بسیار مهمی در برقراری ترددی روان داشته باشند.

اسد به نقش مهم فوریتهای پزشکی و امداد و نجات اشاره و تصریح کرد: فوریت‌های پزشکی و امداد و نجات ما باید با توجه به اهمیت موضوع و حضور بموقع در صحنه و انتقال سریع مجروحین و مصدومین به بیمارستان‌های مجهز حداکثر تلاش خودش را داشته باشند.

وی از شناسایی چند نقطه برای نشستن بالگردهای امدادی در محورهای استان توسط این اداره کل نیز خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های امداد و نجات به زودی چند نقطه برای نشستن بالگردهای امدادی در محورهای اصلی و شریانی استان با هدف تسریع در امر امداد و نجات جاده‌ای توسط این اداره کل شناسایی و آماده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها از جمله رادیو و تلویزیون در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم کاربران جاده‌ای یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای مربوط بع راکبین موتور سیکلت و عابرین پیاده بوده، لذا ضروری است با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذیربط استفاده از کلاه ایمنی برای سر نشین‌های موتور سیکلت‌ها الزامی و اجرایی گشته و با خاطیان این امر برخورد قانونی و جدی صورت گیرد.

اسد در ادامه ضمن تاکید بر اجرای مصوبات جلسات مذکور خاطر نشان کرد: پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها می‌تواند بخش اعظمی از صدمات و خسارات وارده در بخش حمل و نقل را کاهش دهد.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط در زمینه ایمن سازی محور‌ها، به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در جهت افزایش ایمنی در سطح محورهای استان پرداختند.

کد N62277

وبگردی