آفتاب

ولایتی: تدبیر و پایداری تیم مذاکره کننده از حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران حفاظت می کند

ولایتی: تدبیر و پایداری تیم مذاکره کننده از حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران حفاظت می کند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مثبت ارزیابی کردن اقدامات تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: تدبیر و پایداری تیم مذاکره کننده از حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران حفاظت می کند.

علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با ویتالی نائو مکین رییس انستیتو مطالعات شرق شناسی آکادمی علوم روسیه این مطلب را در پاسخ به سوالی در زمینه توافقنامه ژنو و اجرای برنامه اقدام مشترک عنوان کرد.

وی اظهارداشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و همکاران وی در مذاکرات تجربه بسیار خوبی در عرصه سیاست خارجی دارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته راه آسانی در پیش نیست و تا آنجایی که اطلاع دارم دوستان در وزارت امور خارجه تلاش می کنند مشکلات را از پیش رو بردارند و حقوق هسته ای ایران را کاملا حفظ و صیانت کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تا جایی که رسما اعلام کرده اند و هم فعالیت های آنها نشان می دهد با جدیت به دنبال حفاظت و احیای حقوق هسته ای ایران هستند.

وی اظهارامیدواری کرد این تلاش ها به صورت جدی، سازنده و مفید ادامه یابد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل همچنین گفت: امیدوارم مذاکرات در سطوح مختلف ادامه یابد و تلاش هایی که دکتر ظریف و همکارانشان داشته اند نتایج خوبی را به بار آورد.

ولایتی با بیان این که آمریکایی ها زیاده طلبی های خود را دارند و هیچ گاه در رابطه با ایران حسن نیت ادعایی خود را نشان ندادند، افزود: دلتمردان آمریکایی بدانند اگر می خواهند این مذاکرات با موفقیت پیش برود باید به قرارهایی که گذاشته اند، پایبند باشند.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت آمریکایی ها اعتماد مردم دنیا را از دست خواهند داد.

ولایتی با یادآوری برخی اقدامات آمریکایی ها که مورد اعتراض شرکت کنندگان 1+5 از جمله روسیه قرار گرفت تاکید کرد: این موضع گیری ها نشان می دهد اگر آمریکایی ها برخلاف عهدی که در ژنو کرده اند، حرکتی کنند دوستان خود از جمله برخی از اعضای 1+5 را از دست خواهند داد.

ولایتی همچنین سفر دکتر ظریف به منطقه را سفری بسیار مفید و لازم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری دوستان ما در وزارت خارجه مشکلات برطرف شده و به پیشرفت خوبی دست یابیم.
/27220

 

کد N62207

وبگردی