آفتاب

تهدید دولت اوکراین به تعطیل کردن کلیسای کاتولیک

تهدید دولت اوکراین به تعطیل کردن کلیسای کاتولیک

دولت اوکراین تهدید کرده است که فعالیت کلیسای کاتولیک این کشور را به خاطر انجام مراسم مذهبی برای معترضان اشغالگر میدان مرکزی کی‌یف غیرقانونی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت فرهنگ اوکراین روز دوشنبه نامه‌ای به ریاست کلیسای کاتولیک این کشور ارسال و کشیش‌های این کلیسا را به نقض قوانین از طریق اجرای مراسم مذهبی برای مخالفان متهم کرد.

کشیش‌های این کلیسا در کنار سایر اسقف‌های وفادار به کلیسای ارتدوکس چندین مراسم مذهبی را در همان روز برگزاری تظاهرات در میدان استقلال کی‌یف، پایتخت اوکراین اجرا کردند.

در نامه وزارت فرهنگ اوکراین خطاب به اسقف اعظم کلیسای کاتولیک آمده است: نقض قوانین باعث می‌شود تا فعالیت آن‌ها منع شود.

این میدان در کی‌یف از نوامبر سال گذشته میلادی توسط معترضان که مخالف رویکرد ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین در قبال توافقنامه همکاری و تجارت آزاد اتحادیه اروپا هستند، محاصره شده است. دو چادر بر پا شده در میدان استقلال که به عنوان محل عبادت به کار برده می‌شد، توسط پلیس و نیروهای امنیتی برچیده شد.

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک گفت: از گذشته تحت تعقیب قراردادن کشیش‌ها وجود داشته است. تهدید دولت کی‌یف نیز باعث خشم و عصبانیت در میان پیروان شده است.

یانوکوویچ که از سوی مخالفان به عنوان یکی از عوامل ارسال این نامه به اسقف اعظم شناخته می‌شود، در بیانیه‌ای که از سوی معاونانش منتشر شد، اعلام کرد که یک متمم باید به قانون کنونی الحاق شود تا به پیروان کلیسای کاتولیک اجازه دهد در هر جا که می‌خواهند، به عبادت بپردازند.

انتهای پیام

کد N62005

وبگردی