آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد‎؛

اسامی دریافت‌كنندگان كارت هدیه در مجلس نهم را نمی‌دانیم

اسامی دریافت‌كنندگان كارت هدیه در مجلس نهم را نمی‌دانیم

اسامی ۱۵۰نماینده‌ای که گفته شده از سعید مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده‌اند و به کمیسیون اصل نود ارجاع شده است مخدوش است ضمن اینکه این لیست امضاء ندارد و قابل استناد نیست/ از وزیر علوم به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نماینده‌ها بر دستگاه‌های اجرایی خواسته شده که برای بیان یکسری توضیحات در مجلس حاضر شود.

رئیس کمیسون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: لیست اسامی نمایندگانی که در دوره نهم مجلس از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده‌اند، هنوز به مجلس تحویل داده نشده است.

مصطفی افضلی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،  اظهار کرد: اسامی ۱۵۰نماینده‌ای که گفته شده از سعید مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده‌اند كه به کمیسیون اصل نود ارجاع شده است مخدوش است، ضمن اینکه این لیست امضاء ندارد و قابل استناد نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در ادامه این مطلب افزود: حداکثر مبلغی که هر نماینده دریافت کرده یک میلیون تومان و مابقی هریک شامل ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان است و در مجموع مبلغی که توسط این نمایندگان دریافت شده ۵۰ میلیون تومان است که آن هم متعلق به دوره هشتم مجلس است.

وی گفت: اقای مرتضوی اسامی ۳۸ نماینده‌ای را نیز که در متن گزارش تحقیق و تفحص مجلس آمده بود به عنوان نشر اکاذیب مطرح کردند.

افضلی فر همچنین در خصوص دلیل احضار وزیر علوم به کمیسون اصل نود گفت: از وزیر علوم به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نماینده‌ها بر دستگاه‌های اجرایی خواسته شده که برای بیان یکسری توضیحات در مجلس حاضر شود.

سخنگوی کمیسون اصل نود در توضیح این مطلب افزود: وزارت اطلاعات در مورد برخی از دانشجویان ستاره دار  نظر منفی داشت که به همین دلیل جلساتی در کمیسون تحقیقات مجلس به منظور بررسی و رفع ابهام از این پرونده‌ها تشکیل شد که در این میان وزارت علوم از در اختیار قرار دادن مابقی این پونده ها- با این استدلال که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه بررسی این پرونده‌ها را در مجلس نمی‌دهد – ممانعت کرد اما با پیگیری‌های مجلس مشخص شد که در شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین مصوبه‌ای مطرح نبوده است.

محمد علی پورمختار رئیس کمیسون اصل نود نیز اسامی نمایندگانی که از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده بودند متعلق به دوره هشتم مجلس عنوان کرد و به ایلنا گفت: لیست اسامی نمایندگانی که در دوره نهم مجلس از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده‌اند هنوز به مجلس تحویل داده نشده است.

کد N61981

وبگردی