آفتاب
در دیدار ظریف با نخست وزیر اردن مطرح شد:

تاکید بر ضرورت حل مسائل سوریه از راه‌های سیاسی

تاکید بر ضرورت حل مسائل سوریه از راه‌های سیاسی

همشهری آنلاین: دکتر محمدجواد ظریف ویر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر اردن در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ایران > سیاست‌خارجی- همشهری آنلاین:
دکتر محمدجواد ظریف ویر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر اردن در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان اوضاع منطقه را حساس دانست و با تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم ضرورت مبارزه با افراط گرایی و فتنه گری مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با همکاری کشورهای مختلف به سمت راه حل هایی حرکت کرد که امکان رشد و گسترش تروریسم منتفی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، دکتر ظریف همچنین افزود: می بایست موضوعات منطقه از جمله تراژدی سوریه بر اساس تدبیر و واقع بینی حل شود و اقدام براساس اوهام کمکی به راه حل مبتنی بر واقعیات نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه از اینکه فصل جدیدی در روابط دوجانبه ایران و اردن در حال گشوده شدن می باشد استقبال کرد.

نخست وزیر اردن نیز در این دیدار با اشاره به منافع و مشترکات موجود بر روابط دو کشور ، تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط را مورد توجه قرار داد.

وی در خصوص موضوعات مهم منطقه ، موضوع فلسطین ، عراق و تاثیرات ناامنی در منطقه را برای اردن مهم خواند و تروریسم را دشمن ملتهای منطقه دانست.

وی با توجه به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه همکاری دو کشور در ابعاد دوجانبه را مهم ارزیابی کرد.

 

کد N61493

وبگردی