آفتاب

وزیر جنگ اسرائیل مجبور به عذر خواهی از جان کری شد

وزیر جنگ اسرائیل مجبور به عذر خواهی از جان کری شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که با اظهارات توهین آمیز اخیرش درباره وزیر خارجه آمریکا جنجال برانگیز شده بود سرانجام رسما از جان کری عذر خواهی کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، موشه یعلون که جان کری را فردی عقده ای و متوهم خوانده بود بر اثر فشار رسانه های آمریکایی و صهیونیستی مبجور به عذر خواهی از وزیر خارجه امریکا شد. 

یعلون، جان کری را فردی عقده ای توصیف کرده بود که توهم نامفهومی در مناقشه خاورمیانه دارد و خود را منجی می داند. در در همین حال به گزارش وب سایت شبکه تلویزیونی روسیا الیوم تحلیلگران سیاسی در آمریکا سخنان موشه یعلون را غیرمنتظره و غافلگیرکننده توصیف کردند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید با اشاره به حمایت امنیتی آمریکا از اسرائیل این سخنان یعلون را اهانت آمیز دانست.

جیمز ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم سخنان یعلون را نابجا و ناشایست توصیف کرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز گفته است  واشنگتن از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتظار دارد تا مخالفت خود را با سخنان موشه یعلون به صورت علنی اعلام کند.

به گزارش خبرآنلاین اختلافات آمریکا و اسرائیل از زمان روی کار آمدن باراک اوباما که بارها اعلام کرده است خاورمیانه دیگر مانند سابق اولویت اول آمریکا نیست و این کشور تا ابد نمی تواند خود را درگیر مناقشات اعراب و اسرائیل کند و به نتانیاهو برای پایان دادن شهرک سازی ها و رسیدن به معاهده سازش مبتنی بر تشکیل دو دولت در فلسطین همواره رو به تیرگی رفته است.

4949

 

 

کد N61418

وبگردی