آفتاب

نبیه بری: از حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی کوتاه نمی آییم

نبیه بری: از حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی کوتاه نمی آییم

بیروت – ایرنا – « نبیه بری » رییس جنبش شیعی امل و رییس مجلس نمایندگان لبنان تاکید کرد که هرگز از حمایت ازمقاومت ضد صهیونیستی کوتاه نمی آییم و تسلیم فشارها نخواهیم شد.

به گزارش ایرنا ، نبیه بری در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر که امروز چهارشنبه منتشر شده است، گفت که به فرض محال حتی اگر حزب الله با عدم درج معادله ملت ، ارتش و مقاومت در بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان موافقت کند من با آن موافقت نخواهم کرد زیرا بیش از هزار شهید در مبارزه با اسراییل داده ایم.

گروه 14 مارس یکی از شروط خود برای تشکیل دولت فراگیر در لبنان با حضور حزب الله را عدم درج معادله ملت ، ارتش و مقاومت در بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان اعلام کرده است.

هر دولت جدید لبنان در شروع کار خود بیانیه ای را موسوم به بیانیه وزارتی منتشر می کند که رئوس سیاست ها و مواضع آن در این بیانیه درج می شود و نقشه راه این دولت را نشان می دهد.



** اعلام حمایت تهران از دولت فراگیر درلبنان

رییس مجلس نمایندگان لبنان با بیان اینکه فضا برای تشکیل دولت فراگیر لبنان با حضور همه گروه ها و جریان های سیاسی فراهم است، تصریح کرد: « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیداری که داشتیم ، گفت که تهران از تشکیل دولت فراگیر در سریعترین زمان ممکن برا ی جلوگیری از خطرهای زیاد تهدید کننده لبنان، حمایت می کند.

نبیه بری افزود : از اظهارات آقای ظریف دریافتم که ایران برای بهبود روابط با عربستان سعودی اهتمام دارد.

دکتر ظریف در چارچوب یک سفر دوره ای به چند کشور منطقه هفته جاری به لبنان سفر کرد.

وی همچنین گفت : اطلاعات زیادی داریم که عربستان سعودی هم با تشکیل دولت فراگیر در لبنان مخالف نیست.

رییس مجلس نمایندگان لبنان تاکید کرد: این فضای مناسب منطقه ای ما را مکلف می کند که همگان با تحمل مسئولیت ملی خود برای تشکیل دولت فراگیر در لبنان تلاش کنیم.

نبیه بری با بیان اینکه نسبت به اعلام تشکیل دولت فراگیر در لبنان در 48 ساعت آینده خوشبین توام با احتیاط است، گفت که« سعد حریری» رییس جریان المستقبل هم همچنان نگاه مثبتی به تشکیل دولت فراگیر در لبنان دارد.

وی در گفت وگو با « النهار» دیگر روزنامه لبنانی هم گفته است که با وجود مشکلات و اختلافات زیاد که همچنان محور مذاکرات و رایزنی ها هستند ، لبنان باید برای تشکیل دولت فراگیر شتاب کند و همه تلاش ها در این مسیر قرار گیرد.

خاورم ** 1324
کد N61116

وبگردی