آفتاب
یک نماینده اصولگرای مجلس

نباید به منتقد انگ انحراف از جاده انقلاب زد

نباید به منتقد انگ انحراف از جاده انقلاب زد

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر لزوم سعه‌صدر و قدرت پذیرش نقد در بین مسوولان گفت: نباید به خود اجازه بدهیم که اگر از حرف و اظهارنظری خوشمان نیامد، انگی به منتقد زده و او را خارج شده از جاده انقلاب بدانیم


 .





عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: باید همه در برابر اظهارنظرها و انتقادات سعه‌صدر داشته باشند؛ به قول حضرت امام (ره) موافق و مخالفت در حرف‌ها وجود دارد ولی باید آنقدر تمرین داشته باشیم که به شایستگی بتوانیم انتقادات و واقعیات بیان شده را تحمل کرده و با استدلال و منطق جواب بدهیم.





وی افزود: نباید در برابر انتقادات کار به برخورد بکشد حتی گاهی اوقات پاسخ سریع ندادن به اظهارنظرها و انتقادات رویه‌ای درست به شمار می‌آید، طبیعتا برچسب زدن به منتقد کاری درست نیست، حتی در مورد انتقاد و اظهارنظری که اشتباه مطرح شده باشد.





این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر نقد و اظهارنظری نیز اشتباهی مطرح شود، راه مقابله با آن برخورد و تخریب نیست، نوع مواجهه با نقد نادرست دادن پاسخ صحیح، منطقی، معقول و منتقد بر واقعیات است چون این رویه برازندگی و بالندگی نظام جمهوری اسلامی را بیش از پیش نشان می‌دهد.





حیدرپور ادامه داد: یادمان نرود که همین منتقدان مجموعه‌ای از کسانی هستند که در دل جمهوری اسلامی حضور داشته و همراه امام، رهبری، انقلاب و نظام می‌باشند، پس نباید به خودمان اجازه دهیم که اگر جایی از حرف و اظهارنظری خوشمان نیامد به آنها انگ بزنیم و مثلا آنها را منحرف شده از جاده انقلاب و خارج شده از جمهوری اسلامی بدانیم.





وی تاکید کرد: باید سعه‌صدر در برابر نقد افزایش یافته و قدرت تحمل حرف مخالف را داشته باشیم، در این شرایط است که سرافرازی بیشتری برای ملت ایران رقم می‌خورد.





این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: طبق آموزه‌های حضرت امام و رهبری و بزرگان انقلاب و فرمایشات معصومین (ع) همه موظف به باز کردن فضای نقد در جمهوری اسلامی هستیم پس باید اجازه دهیم هرکسی نقد سازنده و کمک‌کننده را دارد، بیان کند.





حیدرپور ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم که در بیان هر حرف و انتقادی، حیا را در نظر داشته باشیم چون تمامی انتقادات نیز برای بهبود امور مطرح می‌شود که براین اساس هرگونه نقد، اظهارنظر و انتقاد مطابق با مبانی قانونی در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی آزاد است.





وی با تاکید بر اینکه باید با حفظ حیا، حرمت‌ها و در راستای اعتلای اهداف نظام جمهوری اسلامی مطرح شود، گفت: برهمین اساس در دو اصل قانون اساسی این موارد مورد اشاره قرار گرفته است به طوری که نمایندگان مردم به عنوان زبان گویای ملت مجازند که در همه امور اظهارنظر کرده و حرف مردم را بیان کنند.





نماینده مردم شهررضا در مجلس تصریح کرد: بر همین مبنا و طبق قوانین موضوع مربوط به نمایندگان، این دو اصل اینگونه تفسیر شده است که نمایندگان مجازند اظهارنظرهایشان را شفاف مطرح کنند و نمی‌توان آنها را به دلیل اظهارنظر و گفته‌شان در مجلس، کمیسیون، صحن و نطق‌ها تحت تعقیب قرار داد.





حیدرپور ادامه داد: همین فضای موجود برای نمایندگان در کل کشور جاری و ساری است، طبیعتا نقد سازنده و اظهارنظر در راستای اهداف جمهوری اسلامی، سبب بالندگی هرچه بیشتر نظام می‌شود. بابراین باید همه هم و غم خود را در این راستا به کار گیریم.





انتهای پیام


کد N61045

وبگردی