آفتاب

نتانیاهو: روند صلح باید در جهت منافع اسرائیل باشد

نتانیاهو: روند صلح باید در جهت منافع اسرائیل باشد

بنیامین نتانیاهو در واکنش به اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که این رژیم خواهان پیشبرد روند صلح در منطقه به نحوی است که منافع آن حفظ شود و روابط تل‌آویو با واشنگتن گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اظهارات جنجالی موشه یعالون،‌ وزیر جنگ این رژیم مطرح شد.

در همین حال تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد این رژیم نیز بر روابط این رژیم با واشنگتن تاکید و اعلام کرد این روابط بزرگترین سرمایه استراتژیک برای این رژیم به حساب می‌آید و ضامن امنیت آن است.

پیش‌تر روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از موشه یعالون نوشته بود که جان کری از روی احساسات وسواس‌گونه و هم چون منجی آخرالزمانی عمل می‌کند.

با این حال لیونی عنوان داشت: جان کری می‌داند که هدف از مذاکرات منفعت اسرائیل بوده و وی به تضمین آینده اسرائیل متعهد است و بر همین اساس در راستای حل و فصل درگیری‌ها میان مسئولان اسرائیلی و فلسطینی تلاش می‌کند.

این در حالی است که وزیر جنگ اسرائیل پیشتر عنوان کرده بود: پیشنهادهای جان کری درباره امنیت اسرائیل به اندازه کاغذی که به روی آن نوشته شده است، ارزش ندارد. تنها چیزی که می‌تواند ما را نجات دهد، این است که جان کری برنده جایزه نوبل شود و ما را رها کند.

یدیعوت آحارونوت نوشته است، موشه یعالون این اظهارات را در یک محفل خصوصی ابراز کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سخنان اخیر موشه یعالون را «نامناسب و توهین‌آمیز» خواند.

انتهای پیام

کد N60773

وبگردی