آفتاب
علیزاده طباطبایی در گفتگو با مهر:

رایزنی‌های منطقه‌ای ظریف برای جلوگیری از گسترش تروریسم است

رایزنی‌های منطقه‌ای ظریف برای جلوگیری از گسترش تروریسم است

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر ضرورت افزایش تعاملات منطقه‌ای گفت: ایران برای جلوگیری از رشد و گسترش تروریسم در منطقه رایزنی هایی را با برخی از کشورها آغاز کرده است.

سید موسی علیزاده طباطبایی تحلیگر ارشد مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اردن اظهار داشت: این سفر نقطه عطفی در روابط کشورمان با اردن خواهد بود.

وی افزود: با عنایت به موافقت دولت اردن با اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به این کشور پیش‌بینی می شود اردن به زودی سفیر به ایران اعزام کند و همچنین به زودی شاهد تشکیل دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور باشیم.

این تحلیلگر سیاسی همچنین دور دوم سفرهای منطقه ای ظریف بیان داشت اهداف این سفرها گسترش رابطه با همه کشورهای منطقه از جمله اردن است.

وی با بیان این که وزیر امور خارجه کشورمان در اولین دور سفرهای منطقه ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده است گفت: ظریف در دوم سفرهای منطقه ای به کشور عراق و منطقه شامات که شامل سوریه، اردن و لبنان است سفر کرد.

علیزاده با بیان اینکه تروریسم تنها محدود به چند کشور منطقه ای نیست گفت: ایران برای جلوگیری از رشد و گسترش تروریسم در منطقه رایزنی هایی را با برخی از کشورها آغاز کرده است که اردن هم از جمله این کشورها است.

وی با بیان اینکه رابطه ما با اردن رابطه تاریخی تصریح کرد: امیدواریم این سفر مقدمه ای برای گسترش روابط دو کشور در آینده ای نزدیک باشد.

این کارشناس مسایل سیاسی اردن را یک کشور تاثیرگذار در سوریه نام برد و گفت: ده ها هزار نفر از مردم سوریه آواره در اردن هستند و لذا این کشور از این لحاظ تحت فشار است.

وی افزود: من متوجه شده ام تروریسم یکی از تهدیدهایی است که امروز با آن مواجهند چرا که تروریسم در یک نقطه باقی نمی ماند و به دیگر کشورهای منطقه نیز گسترش می یابد.

علیزاده با تاکید بر اینکه با همکاری کشورهای منطقه می شود جلوی یک فتنه بزرگ در منطقه را گرفت تصریح کرد: این رایزنی ها در جهت همین اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: اردن نقش مهمی در روند حل بحران سوریه و تشویق به راه حل سیاسی ایفا کند.

 

کد N60751

وبگردی