آفتاب

رییس جمهوری اندونزی:حضرت محمد (ص) یک رهبر تحول گر بود

رییس جمهوری اندونزی:حضرت محمد (ص) یک رهبر تحول گر بود

کوالالامپور – ایرنا – رییس جمهوری اندونزی در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) با تحول گر خواندن پیامبر اسلام (ص) گفت: حضرت محمد (ص) مردم را از عصر تاریکی به دوره ای وارد کرد که سرشار از ایمان بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ که روز گذشته درمیدان ملی جاکارتا سخن می گفت، افزود: ما باید شکرگزار پیامبر (ص) باشیم که اسلام را به ما آموزش داد، ما را رهبری کرد و تغییر مهمی که ما آن را گذر از تاریکی به نور می دانیم در زندگی ما ایجاد کرد.

رییس جمهوری اندونزی تصریح کرد: پیامبر (ص) طالب یادگیری، پرتلاش و حامی مردم خود بود، وبنابراین رهبران اندونزی باید پیامبر اسلام (ص) را الگوی خود قرار دهند.

وی با این عنوان که راه میان بری برای دست یابی به اهداف وجود ندارد از رهبران اندونزی خواست با الگوپذیری از پیامبر اسلام (ص) در توسعه اندونزی کوشش کنند.

یودهویونو افزود: حضرت محمد (ص) باید برای مسلمانان الگوی یادگیری باشد و از اندیشه ها، سخنان، شخصیت و نگرش پیامبر (ص) در دوست داشتن مردم خود و احترام به دیگران پیروی کرد.

ولادت حضرت محمد(ص) به اتّفاق نظر شیعیان در 17 ربیع الاول سال عام الفیل است، ولی برخی از مسلمانان، این واقعه را در روز دوازدهم این ماه دانسته‏ اند.

آساق**د.م536
کد N60639

وبگردی