آفتاب

روسیه حمله معارضان سوری به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل را محکوم کرد

روسیه حمله معارضان سوری به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل را محکوم کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای حمله معارضان سوری به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارحه روسیه گفته شده است: روسیه یک حمله دیگر معارضان مسلح به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل در سوریه را که باید در اختیار پناهندگان فلسطینی مقیم اردوگاه یرموک در حومه دمشق قرار می گرفت به شدت محکوم می کند.

معارضان مسلح سوری روز دوشنبه با خمپاره و سلاح های نیمه سنگین به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل حمله کردند بطوری که کامیون های این کاروان از حرکت به سوی اردوگاه فلسطینی یرموک باز ماند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو این گونه اقدامات تحریک آمیز گروه های مسلح در سوریه را که امکان کمک های انسانی به ساکنان مناطق محاصره شده از جمله اردوگاه پناهندگان فلسطینی یرموک را نمی دهد قاطعانه محکوم می کند.

در بیانیه اضافه شده است: بخش بزرگی از اردوگاه یرموک مدت طولانی است که تحت کنترل گروه های مسلح معارض قرار دارد و ساکنان این اردوگاه عملا به گروگان گرفته شده اند.

روسیه در پایان بیانیه از تمام طرف های دارای نفوذ بر گروه های معارض سوری دعوت به اعمال فشار بر این گروه ها به منظور حمایت از غیرنظامیان و افراد نیازمند به کمک های انسانی کرده است.

اروپام/2242**518/536
کد N60507

وبگردی