آفتاب

میرگلوبیات:محور ساوه‌ - زرندیه دو بانده می‌شود

میرگلوبیات:محور ساوه‌ - زرندیه دو بانده می‌شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تردد زیاد در جاده قدیم ساوه – زرندیه و حادثه‌خیز بودن این محور، درخواست تعریض آن چهار ماه پیش در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه با اشاره به ردیف اعتباری مورد نیاز پروژه‌ها، افزود: دو بانده شدن این محور که روزانه 10 هزار مورد تردد دارد که 53 درصد آن مربوط به خودروهای سنگین، کامیون و تریلی است، در ردیف بودجه سال 93 قرار گرفت و طی چهار سال انجام می‌شود.

وی ضمن یادآوری افتتاح دانشکده علوم پزشکی، ادامه داد: این دانشکده تا چندی پیش از نظر مالی به دانشکده علوم پزشکی اراک وابسته بود و با پیگیری‌های انجام شده این دانشکده به طور کامل مستقل شده و ردیف اعتباری مستقل برای آن تخصیص داده شد.

میرگلوبیات تصریح کرد: مبلغ 26 میلیارد تومان بودجه به دانشکده علوم پزشکی ساوه تخصیص داده و مقرر شد این رقم افزایش یابد.

وی از مسئولان خواست تا صبور باشند و در خصوص درخواست‌های مربوطه از نامه‌نگاری با مراجع عالی خودداری کنند تا کارها طبق روال انجام شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه تنها دو مجوز در کشور برای احداث هلال احمر در سال 92 صادر شد، اظهار کرد: یکی از این مجوزها مربوط به زرندیه بود که پس از کلنگ‌زنی در خصوص مالکیت زمین مشکلاتی وجود داشت که با مرتفع شدن آن، سند به نام راه و شهرسازی صادر شده است.

وی تأخیر در احداث ساختمان هلال احمر زرندیه را به دلیل مشکلات سند زمین عنوان کرد و گفت: گودبرداری زمین از فردا آغاز می‌شود و تا هشت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

میرگلوبیات ضمن اعلام محدودیت‌های مالی، تصریح کرد: در این دو سال 6 میلیارد تومان بودجه به شهرستان اختصاص داده شد که تنها 20 الی 23 درصد آن عملی شده است.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب، اضافه کرد: آب مسئله مهم و حیاتی است و علیرغم افزایش 168 درصدی نزولات آسمانی، باز هم نیاز مبرم به مدیریت مصرف آب داریم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به اولویت سلامت و بهداشت در جامعه، گفت: طبق برنامه باید سالیانه 10 درصد از وابستگی‌های نفتی کاسته می‌شد اما این امر تا کنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه باید بر تولیدات داخلی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم، اظهار کرد: جوانان مهمترین سرمایه کشور هستند که می‌توان با سرمایه‌گذاری روی آنها مشکلات اقتصادی را بهبود بخشید.

میرگلوبیات در پایان با بیان اینکه پست و مقام‌ها به انسان‌ها ارزش نمی‌دهند بلکه انسان‌ها با فعالیت‌هایشان به مقام‌ها بها می‌دهند، از مسئولان خواست تا با کمک و همیاری یکدیگر مشکلات را مرتفع کنند.

انتهای پیام

کد N60269

وبگردی